امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۰۳:۴۶ - چهارشنبه ۱۲ شهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول آموزش پلیس راه گیلان:
قربانگاهی به نام “جاده ها” / هر ۳۰ دقیقه یک ایرانی در تصادفات می میرد
گیلنا- مسئول آموزش پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در میزان تصادفات است، گفت: هر ۳۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهد. به گزارش  گیلنا از رشت، سرگرد رضا پورحسن  در جلسه طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک با تأکید بر ضرورت […]

گیلنا- مسئول آموزش پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در میزان تصادفات است، گفت: هر ۳۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهد.

هر ۳۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهد

به گزارش  گیلنا از رشت، سرگرد رضا پورحسن  در جلسه طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک با تأکید بر ضرورت توجه موضوع فرهنگ سازی و آموزش، اظهار کرد: آموزش مقوله مهمی است که باید به آن توجه کرد و به همین دلیل این موضوع از سالیان گذشته توسط پلیس در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی، ارتقای انضباط ترافیکی، کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تأثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی در گیلان اجرا شده است.

پورحسن با بیان اینکه بانوان به ویژه مادران نقش اثرگذاری در انتقال مفاهیم اولیه زندگی دارند، تصریح کرد: حضور فعال بانوان در طرح‌های فرهنگی و اجتماعی موجب موفقیت این طرح‌ها شده است.

وی با اشاره به جمعیت و نقش تأثیر گذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی ترافیکی، گفت: پلیس در نظر دارد تا از حضور مؤثر زنان در امر ترویج صحیح عبور و مرور و پیشگیری از بروز تخلفات و تصادفات رانندگی با ارائه آموزش‌های لازم استفاده شود.

عامل انسانی علت ۷۰ درصد از تصادفات است

پورحسن با بیان اینکه ایران جز ۱۰ کشور اول دنیا در تصادفات است که این جایگاه شایسته کشور ما نیست، ادامه داد: حوادث رانندگی سومین عامل مرگ و میر در ایران به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در هر ۳۰ دقیقه یک نفر در ایران بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد، گفت: روزانه ۴۸ کشته و حدود ۹۰۰ مصدوم بر اثر تصادفات در کشور ثبت می‌شود که عدد بالایی است.

پورحسن به کاهش تصادفات طی سال‌های اخیر با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: عامل انسانی علت ۷۰ درصد تصادفات است.

وی با بیان اینکه شش میلیون نفر از جمعیت ۴۰ میلیونی بانوان در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۹.۵ درصد بانوان در تصادفات مقصر هستند.

مسئول آموزش پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه طی پنج سال گذشته شاهد کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در استان گیلان هستیم، گفت: شهرستان رودبار بیشترین تصادفات فوتی و رودسر بیشترین کاهش تصادفات در استان گیلان را دارند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !