امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۳۴:۳۵ - شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با حقوق کارگری و کارمندی تا ۵۰ سال آینده هم نمی‌توان خانه‌دار شد
امام‌جمعه رشت با بیان اینکه با حقوق کارگری و کارمندی تا ۵۰ سال آینده هم نمی‌توان خانه‌دار شد، افزود: متأسفانه در این چند سال بعضی از افرادی که متولی امور مسکن بودند تنها نظاره‌گر اقدامات افراد مسؤول سابق در تهیه مسکن مردم بوده و به بیان ایرادات بسنده کردند. به گزارش گیلنا آیت‌الله رسول فلاحتی […]

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه با حقوق کارگری و کارمندی تا ۵۰ سال آینده هم نمی‌توان خانه‌دار شد، افزود: متأسفانه در این چند سال بعضی از افرادی که متولی امور مسکن بودند تنها نظاره‌گر اقدامات افراد مسؤول سابق در تهیه مسکن مردم بوده و به بیان ایرادات بسنده کردند.

دشمن از مقابله‌به‌مثل ایران واهمه دارد

به گزارش گیلنا آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با بیان اینکه قانون کاپیتولاسیون ننگین و نکبت‌بار است، اظهار کرد: طبق قانون کاپیتولاسیون، غربی‌ها و انگلیسی‌ها هر جنایتی را که در ایران مرتکب می‌شدند از مصونیت برخوردار بوده و قضات ایرانی اجازه محاکمه این جنایتکاران را نداشتن و حتی کسی جرئت جسارت به سگ مستشاران آمریکایی را نیز در آن زمان نداشت.

وی با اشاره به حمله ددمنشانه  منافقان در سال ۶۷ به همراهی رژیم بعث عراق به منطقه سرپل ذهاب گفت: جنازه‌های منافقان در اطراف مناطق مختلفی از جمله اسلام‌آباد، کرندغرب، تا نزدیکی‌های اربیل عراق بر روی زمین افتاده بود، با این وجود رشادت رزمندگان اسلام در آن روز ستودنی و برگ زرینی در تاریخ ایران و اسلام بود.

امام‌جمعه رشت توجه به مردم را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در ۲۳ تیرماه، ایشان تأکید کردند تا بذر امید و توجه به مردم در جامعه افزایش یابد.

فلاحتی با اشاره به ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه توسط دشمنان با یاری برخی از غافلان داخلی گفت: اگر چه این افراد در ترویج ناامیدی در پاره‌ای از موارد به نتیجه رسیدند، اما از سوی دیگر هر روز در سرتاسر ایران اسلامی شاهد رویش‌های جدید با اندیشه‌های بکر و نو هستیم.

وی با اظهار تأسف از وضعیت مسکن در ایران بیان کرد: دولت‌ها طبق برنامه موظف هستند در هر دوره دست‌کم تعداد دو تا سه میلیون مسکن ارزان‌قیمت برای مردم بی‌مسکن ایجاد کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه با حقوق کارگری و کارمندی تا ۵۰ سال آینده هم نمی‌توان خانه‌دار شد، افزود: متأسفانه در این چند سال بعضی از افرادی که متولی امور مسکن بودند تنها نظاره‌گر اقدامات افراد مسؤول سابق در تهیه مسکن مردم بوده و به بیان ایرادات بسنده کردند.

فلاحتی با اشاره به اینکه بخش مسکن و صادرات فنی مهندسی باعث تحول اقتصاد جامعه می‌شود، افزود: تولید و رونق محصولات ساختمانی نظیر کاشی و سنگ‌آهن، مسکن، صنوف مختلف اقتصادی را فعال کرده و چرخه اقتصادی را فعال نگه می‌دارد.

وی نوسازی بافت‌های فرسوده را راهکار رفع مشکل مسکن در سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: دولت زمین و اراضی را در اطراف شهرها تعیین کرده و با کوچک و انبوه‌سازی این زمین‌ها می‌تواند از مشکلات مسکن در جامعه بکاهد، چرا که لازمه حل مشکل مسکن در جامعه اراده قاطعانه مسؤولان ذی‌ربط است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از دولت انگلیس بانام خبیث یاد می‌کنند، گفت: هنگامی‌که ایران تحت اشغال کشور استعمارگر انگلیس بود، بیش از ۴۰ درصد از مردم کشورمان از گرسنگی وفات یافتند.

فلاحتی با بیان اینکه قرارداد ننگین ۱۹۱۹ میلادی به نام قرار داد وثوق‌الدوله منعقد شد، تصریح کرد: در این قرار داد قید شده بود که انگلیس باید متولی و مسؤول ارتش ایران باشد، و از طرفی باید امور خزانه‌داری و مالی ایران به دست انگلیسی‌ها قرار بگیرد، در این شرایط ایران تنها یک روستا بوده و ارتش و امور مالی در دست انگلیسی‌ها قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز قاطعانه در مقابل جنایات استکبار می‌ایستد، گفت: در ملی شدن صنعت نفت نیز که با نقش بی‌بدیل آیت‌الله کاشانی انجام گرفت، ایران روزانه ۶۰۶ بشکه نفت صادر می‌کرد اما بعد از ملی شدن صنعت نفت، انگلیسی‌ها با سیاست‌های خبیثانه صادرات نفت را به صفر رساندند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به جنایت‌های انگلیس پس از انقلاب اسلامی افزود: ماجرای کوی دانشگاه با سیاست‌های خبیثانه انگلیس اتفاق افتاد، چرا که دانشجویان ما فتنه‌گر نبودند و از طرفی در فتنه ۸۸ نیز حضور خبیثانه انگلیس مشهود بوده و انگلیس از غفلت برخی از دوستان نادان استفاده و پرچم امام حسین (ع) و مسجد را به آتش کشیدند.

فلاحتی با انتقاد از اینکه برخی از داخلی‌ها می‌خواهند روزگار سیاه‌بختی انگلیس را سفید‌رو نشان دهند، افزود: در سال‌های گذشته انگلیسی‌ها ۱۰ میلیون مسلمان را در هندوستان به قتل رسانده و نفت‌کش ما را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کردند.

وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس تصریح کرد: هیچ‌کس جرأت جولان در آب‌های ایران را ندارد و دشمنان ما ترسیدند که اگر کشتی‌های آن‌ها به منطقه ایران برسد ممکن است ایران مقابله‌به‌مثل کند، ازاین‌رو؛ رهبر انقلاب در نشست اخیر فرمودند آن‌ها در هر مکان و هر زمان باید منتظر پاسخ ایران باشند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به جایگاه تربیت فرزندان و محبت در اسلام بیان کرد: محبت باید به‌موقع و به‌اندازه باشد، محبت زیاد فرزند را ازخودراضی به بار می‌آورد، ازاین‌رو؛ باید محبت والدین به فرزندان به‌گونه‌ای باشد که در عین چشیدن طعم شیرین محبت، سختی‌های جامعه را نیز درک کنند.

وی با تأکید بر لزوم ابراز محبت عاقلانه در مقابل محبت افراطی به فرزندان گفت: والدین باید فرزندان را مساوی دیده و یکی را بر دیگری ترجیح ندهند، تبعیض میان فرزندان ممکن است منتج به خشم فرزندان به یکدیگر و واکنش آن‌ها نسبت به والدین شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه محبت نباید مانع اوامر و نواهی شود، گفت: محبت باید متعادل و به‌اندازه بوده و نباید مانع امربه‌معروف و نهی از منکر والدین نسبت به فرزندان شود./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !