امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱:۴۸:۱۳ - سه شنبه ۱۱ شهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برداشت ۹۰ درصد شالیزارهای گیلان
گیلنا –  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۹۰ درصدی شالیزارهای استان، گفت: ۱۶۰ هزار هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است. به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی با اشاره به ادامه برداشت برنج در شالیزارهای بعد از چندین روز بارندگی در استان گیلان، اظهار کرد: تا به امروز […]

گیلنا –  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت ۹۰ درصدی شالیزارهای استان، گفت: ۱۶۰ هزار هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است.

۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شد

به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی با اشاره به ادامه برداشت برنج در شالیزارهای بعد از چندین روز بارندگی در استان گیلان، اظهار کرد: تا به امروز ۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: این میزان معادل ۲۱۴ هزار هکتار از اراضی این استان می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه اکید به کشاورزان برای برداشت مکانیزه شالیزارها، گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار هکتار معادل بیش از ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و سرمای هوای در ابتدای فصل زراعی و همچنین بارش‌های اخیر سبب شده تا در مقایسه با سال گذشته در زمینه کاشت و برداشت عقب باشیم، تصریح کرد: سال گذشته در این تاریخ ۹۷ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شده بود.

الماسی همچنین به موضوع بارش‌های اخیر و خسارت به شالیزارهای گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان در بارش‌های اخیر دچار خسارت، ورس و خوابیدگی شده‌اند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !