امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۴:۳۸ - یکشنبه ۲۶ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قرارداد راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری مکانیزه پسماند خشک ارزشمند در رشت امضا شد
  گیلنا – قرارداد برنامه‌ریزی و راه‌اندازی سامانه جمع آوری مکانیزه پسماند خشک ارزشمند فی ما بین شرکت داده کاوان کندو و گروه فن آوا امضاء شد. به گزارش گیلنا از رشت،رضا سلمانی در نشست امضای تفاهم‌نامه فی مابین گروه فن‌آوا و شرکت داده کاوان کندو معضل پسماند را یکی از جدی‌ترین مسائل استان‌های شمالی […]

 

گیلنا – قرارداد برنامه‌ریزی و راه‌اندازی سامانه جمع آوری مکانیزه پسماند خشک ارزشمند فی ما بین شرکت داده کاوان کندو و گروه فن آوا امضاء شد.


به گزارش گیلنا از رشت،رضا سلمانی در نشست امضای تفاهم‌نامه فی مابین گروه فن‌آوا و شرکت داده کاوان کندو معضل پسماند را یکی از جدی‌ترین مسائل استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گیلان دانست و اظهار داشت: بهره‌مندی از رویکرد مشارکت مردمی راهکار بهبود و رفع معضل مذکور است.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو تفیک از مبداء و استفاده از مشارکت مردمی را شاه کلید مدیریت پسماند دانست و گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی دولت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای حل مسائل گوناگون هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به مسئله پسماند نگاه تهدید محور داشت خاطرنشان کرد: امروز باید به مسئله پسماند نگاه فرصت محور داشت تا بتوان آن را حل کرد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو ضمن تشریح مراحل اجرایی پروژه 《دوباره》 عنوان داشت: سفیران ما پسماند ارزشمند را از درب منازل تحویل می‌گیرند و یا عموم مردم با مراجعه به کیوسک‌های بازیافت دوباره می‌توانند پسماند خشک ارزشمند خود را تحویل دهند.

وی با اعلام اینکه هزینه پسماند خشک ارزشمند تحویل داده شده توسط هر خانوار به وسیله کیف‌پول الکترونیک 《جیب》در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت افزود: وجود فرهنگ استفاده از پلتفرم‌های مجازی در میان مردم رشت زمینه توسعه این کیف پول الکترونیک را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو با اشاره به مزایای استفاده از کیف پول الکترونیک 《جیب》 تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان شیوع کرونا استفاده از این کیف پول الکترونیک زمینه را برای حفظ سلامت شهروندان شهر رشت ایجاد کرده و آن‌ها می‌‌توانند بسیاری از امورات روزانه خود را به این وسیله انجام دهند.

سلمانی با تاکید بر توسعه پروژه تفیک از مبداء 《دوباره》 در سایر شهرستان‌های استان گیلان و همچنین چندین کلانشهر کشور افزود: با راه اندازی کامل طرح ملی سامانه جمع آوری پسماند خشک ارزشمند دوباره، علاوه بر تحقق اهداف شهر هوشمند در حوزه مدیریت پسماند ارزشمند شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی در حوزه تفکیک از مبدا و حفاظت از محیط زیست، نفر صرفا در شهر رشت زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در شهر رشت فراهم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار فن ‌آوا نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله تفکیک پسماند خشک ارزشمند از مبدا به عنوان یکی از اولویت های کلان زیست محیطی کشور و تاثیر آن بر روی سلامت مردم، طراحی، برنامه ریزی و اجرای طرحی متفاوت و کارآمد در راستای مکانیزه کردن و استفاده بهینه از این مهم به عنوان یکی از مسائل اولویت دار کشور در دستور کار گروه فن آوا و شرکت داده کاوان کندو قرار گرفت.

احمد جعفریان خاطرنشان کرد: بر همین اساس سامانه ای با نام “دوباره” به منظور جمع آوری پسماند خشک ارزشمند (شیشه، کاغذ، مقوا، پلاستیک، پت و … ) از مبدا تولید، طراحی شده و برای اولین بار در کشور، با همکاری شرکت داده کاوان کندو در شهر رشت استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: علاوه بر آن که از ساکنین شهر، وجهی برای انتقال پسماند به خارج از شهر دریافت نمی شود، به ازای حجم و نوع پسماند تحویلی به سامانه در نظر گرفته شده، مبالغی به صورت نقدی یا اعتبار خرید به مشارکت کنندگان تعلق می گیرد.

جعفریان ابراز داشت: احداث کیوسک های بازیافت در مناطق مختلف رشت، تامین ماشین آلات مورد نیاز سیستم دریافت زباله خشک از منازل و مراکز تجاری و صنعتی، جمع آوری زباله های خشک از درب منازل و پرداخت به شهروند به ازای هر کیلو زباله خشک تحویلی از شرایط برای جمع آوری پسماند خشک ارزشمند، برترین مزایای این طرح ملی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، متقاضیان حضور در این طرح با نصب اپلیکیشن مخصوص طراحی شده برای طرح ملی جمع آوری مکانیزه پسماند خشک، می توانند از تمام مزایای خدمات شهروند الکترونیک مانند خدمات پرداخت، خرید بلیط اتوبوس درون و برون شهری، مترو، استفاده از رستوران ها، هتل ها و تاکسی های درون و برون شهری، تهیه شارژ، استفاده از پارکینگ و حتی دریافت نقدی میزان مشارکت خود و … بهره مند گردند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !