امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲:۲۹:۱۴ - یکشنبه ۲۶ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نایب رییس نظام مهندسی کشاورزی گیلان:
فرهنگ مردم گیلان “کشاورزی” است/ سیستم آبیاری نوین در کشاورزی استان مغفول مانده
      گیلنا- نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه سیستم آبیاری قطره ای در تحول صنعت کشاورزی، گفت: متاسفانه کشاورزی گیلان تنها یک درصد از سیستم آبیاری قطره ای بهره مند است و اغلب کشاورزان گیلانی به صورت دیم و بارانی، باغات و مزارع خود را سیراب می […]

 

 

 

گیلنا- نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه سیستم آبیاری قطره ای در تحول صنعت کشاورزی، گفت: متاسفانه کشاورزی گیلان تنها یک درصد از سیستم آبیاری قطره ای بهره مند است و اغلب کشاورزان گیلانی به صورت دیم و بارانی، باغات و مزارع خود را سیراب می کنند.

 

حسین کنعانی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار، اظهار کرد: وجود دانش فنی در عرصه های کشاورزی یکی از راهکارهای مهم توصعه صنعت کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی را باید از سنتی بودن درآورد، افزود: نگاه جهان به کشاورزی تغییر پیدا کرده و پایه و اساس اغلب کشورهای توسعه و پیشرفته، بر مبنای کشاورزی بوده است.

نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان با بیان اینکه “کمیت و کیفیت” دو اصل مهم در کشاورزی است، گفت: می بایست نوع محصول را با توجه به شرایط اقلیمی، خاک و آب و هوایی کشت و پرورش دهیم تا شاهد بازدهی بالا در امر کشاورزی باشیم.

کنعانی با اشاره به پتانسیل های ارزشمند سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تمامی رشته های کشاورزی، بیان کرد: تخصص و دانش حرف اول را در سازمان نظام مهندسی کشاورزی می زند و در تمامی رشته های کشاورزی، افراد متخصص و کاردان دارد.

به گفته وی، دانش و نگاه آموزشی به کشاورزی، سبب تحول در این صنعت می شود که در استان گیلان این امر مغفول مانده است.

نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه سیستم آبیاری قطره ای در تحول صنعت کشاورزی، گفت: متاسفانه کشاورزی گیلان تنها یک درصد از سیستم آبیاری قطره ای بهره مند است و اغلب کشاورزان گیلانی به صورت دیم و بارانی، باغات و مزارع خود را سیراب می کنند.

کنعانی با بیان اینکه سیستم آبیاری نوین را باید در گیلان گسترش داد، تصریح کرد: بهره وری از سیستم آبیاری نوین و قطره ای موجب کارآفرین شدن کشاورز می شود.

وی معتقد است؛ اگر کشاورزی در گیلان بر پایه علم و دانش فنی نهادینه شود می تواند ریشه بیکاری در استان را بخشکاند.

نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان با بیان اینکه فرهنگ مردم استان “کشاورزی” است، گفت: مردم گیلان با کشاورزی و دامپروری زاده شدند و مهمان نوازی و حُسن خلق گیلانی های عزیز، از فرهنگ کشاورزی نشات می گیرد.

به گفته کنعانی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گیلان بیش از ۱۰ هزار عضو متخصص در رشته مختلف کشاورزی دارد که برای مردم این مرز و بوم خدمت می کنند.

وی با اشاره به کشت برگ توتون برای اولین بار در شهرستان رودبار، افزود: این مزرعه به عنوان اولین مزرعه کشت توتون در شهرستان رودبار بوده و به علت شدت نور و آب و هوای مساعد، این انتظار می رود که بهترین کشت استان گیلان را در این داشته باشیم.

به گزارش گیلنا؛ کشاورز جوبنی در سال “جهش تولید” در اقدامی جهش وار بخشی از مزارع را به کشت “توتون” اختصاص داده است.

نایب رئیس نظام مهندسی کشاورزی گیلان به اتفاق هیئت همراه از مزارع کشت توتون این کشاورز جوبی بازدید کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !