امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰:۲۱:۳۶ - پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس صمت گیلان:
رتبه نخست گیلان در صنعت سلولزی کشور
به گزارش گیلنا  فرهاد دلق‌پوش در همایش استانی روز صنعت و معدن و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان با اشاره به اینکه روز صنعت، معدن و تجارت متعلق به افرادی است که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: باید باهدف و نیت پاک برای رسیدن به اهداف و خدمت به مردم […]

به گزارش گیلنا  فرهاد دلق‌پوش در همایش استانی روز صنعت و معدن و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان با اشاره به اینکه روز صنعت، معدن و تجارت متعلق به افرادی است که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: باید باهدف و نیت پاک برای رسیدن به اهداف و خدمت به مردم گیلان نهایت تلاش خود را به‌کارگیریم.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی است، افزود: باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده کنیم تا بتوانیم برای نسل‌های آینده یک‌پایه و بنای یک توسعه‌ همه‌جانبه و متوازن را برقرار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه صنعت گیلان نوپا است، گفت: گیلان  استان پویا و فعالی است و علی‌رغم همه مشکلات و تنگناها به‌عنوان حامی در اختیار مردم هستیم و دولت نیز وظیفه حمایت دارد.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه برای ورود به اروپا باید تلاش کنیم، بیان کرد: باید به صنعتی که بر اساس صادرات دانش‌بنیان اقدام شده، توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان هشت‌دهم درصد از وسعت کل کشور را دارا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه حدود ۸۲ هزار نفر در گیلان اشتغال مستقیم دارند، افزود: در بخش صنعت حدود سه و نیم درصد از جمعیت شاغل در استان گیلان هستند که در حال بهبود بخشیدن به این آمار هستیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه استان گیلان در مسیر توسعه در حال طی کردن مسیر رشد و پیشرفت است، گفت: با بهره‌برداری از واحدهای جدید و همچنین توسعه بخش‌های موجود، در حال بالا بردن آمارهای پیشرفتی موجود هستیم.

وی با اذعان به اینکه باوجود ظرفیت‌های موجود در استان گیلان می‌توانیم این استان را به مقام نخست در کشور برسانیم، خاطرنشان کرد: گیلان در صنعت سلولزی که تولید انواع اوراق فشرده است مقام نخست کشور را دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت واحدهای تولیدی استان در حال حاضر دو میلیون مترمکعب در سال است، تصریح کرد: در بحث مهندسی معکوس از سرمایه‌های انسانی بسیار استفاده و حمایت می‌شود و همچنین در حوزه صنایع دارویی دارای امتیاز هستیم.

دلق‌پوش با بیان اینکه در حوزه صنعت فولاد از بهترین تکنولوژی استفاده کردیم، گفت: در این مسئله با رعایت شرایط زیست‌محیطی و همچنین از نزولات آسمانی به‌عنوان منابع نهایت استفاده را داشتیم.

وی با بیان اینکه گیلان با دارا بودن تعداد واحدهای صنعتی در کشور دارای رتبه دهم است، افزود: در کشور ازنظر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری رتبه ۱۵ و در حوزه اشتغال در کشور رتبه ۱۲ را دارا هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های بسیاری داریم که متأسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده درستی نشده، افزود: باید در حوزه صنایع معدنی حرکت جدیدی د راستان ایجاد کنیم تا بتوانیم مواد خام را محصولات متعددی تبدیل کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !