امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱:۲۴:۰۰ - دوشنبه ۲۰ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون دادگستری گیلان خبر داد:
رسیدگی بیش از شش هزار پرونده در رودبار/ گیلان امن ترین استان است
      گیلنا – نشست پیشگیری از جرایم با محوریت پیشگیری از سرقت با حضور دکتر آقایی معاون دادگستری استان گیلان، اعضای شورای تامین شهرستان رودبار و جمعی از مسئولین در دفتر دادگستری رودبار برگزار شد. معاون دادگستری گیلان در نشست پیشگیری از جرایم شهرستان رودبار اظهار کرد: وفاق، همدلی و همراهی خوبی در […]

 

 

 

گیلنا – نشست پیشگیری از جرایم با محوریت پیشگیری از سرقت با حضور دکتر آقایی معاون دادگستری استان گیلان، اعضای شورای تامین شهرستان رودبار و جمعی از مسئولین در دفتر دادگستری رودبار برگزار شد.

معاون دادگستری گیلان در نشست پیشگیری از جرایم شهرستان رودبار اظهار کرد: وفاق، همدلی و همراهی خوبی در شهرستان رودبار دیده می شود و همین موضوع سبب کاهش وقوع جرم و جرایم شده است.

دکتر احمد آقایی با بیان اینکه سرقت در همه جوامع وجود داشته و مختص به یک نقطه جغرافیایی خاص نیست، گفت: سرقت در همه دنیا مورد مذمت قرار گرفته و هیچ قومی این اقدام را نمی پسندد.

به گفته وی، بیکاری، عدم تامین مالی و مشکلات معیشتی نمی تواند دلیل باشد تا افراد اقدام به هر عمل مجرمانه ای اعم سرقت بزنند.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه در استانی امن زندگی می کنیم، گفت: در گیلان سرقت های منجر به خشونت و آزار و اذیت اتفاق نمی افتد و اگر هم باشد بسیار کم و نادر.

آقایی با اشاره به آمار بالای کشف و حمل مواد مخدر در شهرستان رودبار،  تصریح کرد: با توجه به ورودی استان بودن رودبار حمل مواد مخدر در این شهرستان در صدر جرایم قرار دارد.

به گفته وی، عوامل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی چهار محور اصلی در وقوع جرم بویژه سرقت استنباط می شود.

معاون دادگستری گیلان، هزینه بردار شدن سرقت برای سارقین را از راهکارهای پیشگیرانه جرم دانست و بیان کرد: می بایست با تدبیرات اتخاذ شده بسترهای ارتکاب جرم و سرقت را برای سارقین و متخلفین تا حد امکان کاهش دهیم.

آقایی، آگاه سازی مردم را یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه وقوع جرم برشمرد و یادآور شد: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و مشارکت دادن شهروندان می تواند نقش مهمی در کاهش وقوع جرم بویژه سرقت داشته باشند.

وی نقش رسانه ها را در آگاه سازی مردم در پیشگیری از وقوع جرم اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: خبرنگاران، رسانه ها و بویژه صدا و سیما نقش تعیین کننده ای در آموزش و آگاه سازی مردم در پیشگیری از وقوع جرم ایفا می کنند.

معاون دادگستری گیلان، استفاده از تکنولوژی در پیشگیری از وقوع جرم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای کنترل و کاهش جرایم بویژه سرقت می بایست به سیستم پایش تصویری مجهز بود که انتظار می رود مسئولین شهرستان به این موضوع مهم توجه ویژه کنند.

آقایی با اشاره به نقش اثرگذار سه نهاد سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات در نظم بخشی و امنیت در جامعه، گفت: امنیت کشور مدیون سپاه، نیروی انتظامی و اطلاعات هستیم و این عزیزان باید در حوزه تجهیز سیستم پایش تصویری در شهرستان رودبار، از مسئولین مربوطه مطالبه گر باشند.

وی با ارائه آماری از تعداد سرقت در شهرستان رودبار، اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که سرقت ها در شهرستان رودبار نسبت به سال های گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

معاون دادگستری گیلان از رسیدگی بیش از شش هزار پرونده در شهرستان رودبار خبر داد و یادآور شد: از این تعداد پرونده ۱۳ درصد مربوط به سرقت بوده است، که خوشبختانه نسبت به سال های گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

آقایی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی آمار سرقت در شهرستان رودبار در چهار ماهه اول سالجاری، گفت: در چهارماهه سال ۹۸ تعداد۳۵۱ پرونده سرقت در شهرستان رودبار به ثبت رسیده بود  که این تعداد در سال ۹۹ به ۲۶۳ فقره سرقت رسیده است.

وی با اشاره به سرقت در برخی از سازمان ها و نهادهای خدمات رسان، افزود: اکثر سرقت هایی که از سازمان ها صورت می گیرد مربوط نارضایتی و عدم پایبندی به تعهدات پیمانکاران تابعه آن سازمان بوده و به نظر می رسد بیشتر افراد آشنا به آن سازمان می باشد.

معاون اجتماعی دادگستری گیلان با بیان اینکه امنیت گرانبهاترین نعمت جمهوری اسلامی است اظهار کرد: سپاه، نیروی انتظامی، اطلاعات و نیروهای مسلح طلایه داران امنیت کشور هستند و آرامش جامعه را مدیون این عزیزان هستیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !