امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۵۲:۱۶ - پنج شنبه ۲ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صنعت گیلان دچار ضعف مدیریتی!
گیلنا- نماینده گیلان در مجلس با اشاره به وجود ضعف مدیریتی در حوزه صنعت و فعالیت افراد غیر بومی در هیئت مدیره کارخانجات این استان، از سو استفاده در برخی واگذاری های صورت گرفته خبر دادند. به گزارش گیلنا از رشت، نماینده رشت در مجلس صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر […]

گیلنا- نماینده گیلان در مجلس با اشاره به وجود ضعف مدیریتی در حوزه صنعت و فعالیت افراد غیر بومی در هیئت مدیره کارخانجات این استان، از سو استفاده در برخی واگذاری های صورت گرفته خبر دادند.

ضعف مدیریتی در صنعت گیلان/ سو استفاده در واگذاری کارخانجات

به گزارش گیلنا از رشت، نماینده رشت در مجلس صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه در زمینه سواحل متأسفانه عملکردها خوب نبوده است، اظهار کرد: بسیاری از تصرفات در سواحل، ساخت ویلا و خانه به اسم دولت و مسئولان انجام می‌شود.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در خط قرمز سواحل اقدام کنند، گفت: اقدامات باید در این زمینه اساسی و تأثیرگذار باشد.

نماینده رشت در مجلس در ادامه با اشاره به ضعف برق در برخی مناطق به ویژه در حوزه روستایی، افزود: در روستاهای حاشیه شهرها با مشکل اساسی ضعف برق مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تمام هیئت مدیره کارخانجات وابسته به دولت اکثراً غیربومی هستند و از منابع دولتی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: کارخانجات خاور ٢٠٠ کارگر و پرسنل مشغول به فعالیت هستند که قطعاً با ادامه این روند طی دو یا سه سال آینده تعطیل خواهد شد.

کوچکی نژاد با تأکید بر وجود مدیران دلسوز در استان گیلان، گفت: در حوزه اقتصادی و صنعتی دارای ضعف مدیریتی هستیم که استانداری باید با جدیت ورود کند.

ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه

نماینده لاهیجان در مجلس در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه نقش محوری در توسعه پایدار مدیریت بحران نقش اساسی دارد، اظهار کرد: متأسفانه در ایران اکثراً بعد از وقوع بحران به دنبال مدیریت آن هستیم.

فرخی با بیان اینکه عدم مدیریت درست در بحث آبخیزداری سبب بروز بحران و خسارت فراوان در زمان باران شده و هزینه‌های میلیاردی تحمیل کرده است، گفت: مدیران آبخیزداری استان باید در باره اقدامات خود در این زمینه پاسخ دهند.

وی به نارضایتی مردم از عملکرد دستگاه‌ها اشاره و با بیان اینکه باید در حوزه عمرانی نیز اقدامات اساسی انجام شود، تصریح کرد: ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه است باید در زمینه توزیع اعتبارات نیز عملکرد مناسبی داشته باشیم و برای مدیریت بحران نیز از قبل برنامه ریزی کنیم.

ظرفیت‌های گیلان استفاده نشده است

نماینده فومن و شفت در مجلس نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه محوریت این جلسه رسیدگی به وضعیت تالاب انزلی به عنوان یک ظرفیت ملی و فراملی بود، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت تالاب انزلی اصلاً خوب نیست.

خلیل بهروزی فر با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌های مختلفی است، گفت: ظرفیت‌های گیلان در حوزه اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و بخش صنعت در این سال‌های به خوبی دیده نشده است.

وی در ادامه به برخی سوءاستفاده‌های صورت گرفته در واگذاری در حوزه صنعتی اشاره، و اظهار کرد: در واگذاری کارخانجات به ویژه فومنات ارزیابی‌های غیر واقعی بوده و این کارخانه با آن همه ظرفیت تنها به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان واگذار شده است در حالی که قیمت اصلی آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وجود برنج خارجی بیش از تولید داخل در بازار

نماینده رشت در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه سرنوشت تالاب عینک بهتر از تالاب انزلی نیست، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک باید فاتحه تالاب انزلی را بخوانیم متأسفانه هیچ کار کارشناسی و تحلیل درستی از دلایل بروز این وضعیت نشده است.

علی آقازاده با بیان اینکه قطعاً عامل انسانی در تخریب تالاب نقش اساسی داشته است، افزود: اگر به ریشه این مسائل دقت کنیم قطعاً مدیریت استان در این زمینه نقش اصلی دارد.

وی همچنین به وضعیت پسماند استان گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه این موضوع نیز همانند تالاب به آن بی توجهی شده است، گفت: استان گیلان سالانه میزبان میلیون‌های مسافر است که نبود شبکه مناسب فاضلاب و عدم مدیریت صحیح پسماند مشکلات فراوانی به دنبال داشته است.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به وضعیت اشتغال و عقب ماندگی‌ها گیلان در این زمینه، گفت: وقتی برنج خارجی بیشتر از برنج داخلی در بازار وجود دارد چطور انتظار داریم کشاورز زمین خود را نفروشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !