امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۸:۳۸ - دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روستاهای ملی صنایع دستی گیلان را بشناسید/ سهم رودبار هیچ!
        گیلنا – استاندار گیلان در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز استان و چهار روستای گیلان را برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام کرد.   به گزارش گیلنا از رودبار، دکتر ارسلان زارع در نامه ای به […]

 

 

 

 

گیلنا – استاندار گیلان در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز استان و چهار روستای گیلان را برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام کرد.

 

به گزارش گیلنا از رودبار، دکتر ارسلان زارع در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: با توجه به مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در آن بر ایجاد شهرهای صنایع دستی و تأمین زیرساخت های شهرها و روستاهای صنایع دستی تأکید شده است؛ شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی، روستای ارده شهرستان رضوانشهر به عنوان روستای ملی شال بافی، روستای عنبران شهرستان آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی، روستای شالما شهرستان ماسال به عنوان روستای ملی چوبتراشی و روستای جیرده شهرستان شفت به عنوان روستای ملی سفالگری سنتی برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام می گردد.

در ادامه این نامه آمده است: استانداری گیلان ضمن تایید فعالیت های شاخص صنایع دستی در موارد فوق، برای ایجاد و ارتقاء زیرساخت های مناسب در مناطق یادشده و تعامل با شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی، حمایت های مادی و معنوی را خواهد داشت.

با قدردانی از نگاه ژرف اندیش استاندار گیلان در حفظ و احیای صنایع دستی استان، انتظار می رفت یکی از روستاهای شهرستان رودبار که پیشینه و سبقه تاریخی کهن دارد را هم جزو روستای ملی صنایع دستی معرفی می کرد؛ اینکه سهم شهرستان رودبار با تمدن چندین هزار ساله “هیچ” است، کمی به دور از انصاف است، امیدواریم مسئولین و متولیان امور در شهرستان رودبار نسبت به این موضوع با مطالبه گری خود، از استان سهم خواهی کنند و سکوت اختیار نکنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !