امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۲۴:۵۷ - یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده رودبار:
گیلان فاقد مدیریت پسماند است
گیلنا –  مسؤولین حوزه پسماند پاسخگوی عملکرد خود باشند، اساس مدیریت پسماند با شهرداری‌ها است، گیلان، فاقد مدیریت پسماند است و ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل معضلات پسماند ازجمله موارد مطرح‌شده نمایندگان مردم گیلان در نشست با مدیران دستگاه‌ها بود. به گزارش  گیلنا از رشت،، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در شست مشترک […]

گیلنا –  مسؤولین حوزه پسماند پاسخگوی عملکرد خود باشند، اساس مدیریت پسماند با شهرداری‌ها است، گیلان، فاقد مدیریت پسماند است و ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل معضلات پسماند ازجمله موارد مطرح‌شده نمایندگان مردم گیلان در نشست با مدیران دستگاه‌ها بود.

گیلان فاقد مدیریت پسماند است/متولیان پسماند باید پاسخگوی اعمال خود باشند

به گزارش  گیلنا از رشت،، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در شست مشترک مجمع نمایندگان استان در مجلس یازدهم با دستگاه‌های مرتبط به مدیریت پسماند استان در سالن اجلاس دیوان محاسبات گیلان با بیان اینکه حل چالش‌های حوزه پسماند را از اولویت‌های مجمع نمایندگان است و اظهار کرد: برای حل چندین مسئله، در مجمع نمایندگان سیاست‌گذاری شده که مهم‌ترین آن مدیریت پسماند است.

وی با بیان اینکه باید مشکلاتی را که جامعه در حوزه محیط‌زیست دارد را مرتفع کنیم، افزود: باید تلاش شود تا تولید زباله در گیلان کاهش پیدا کند تا شاهد مشکلات بیشتری در آینده نباشیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با تدوین برنامه اثرگذار و قابل‌پذیرش برای جامعه در مدیریت پسماند عمل کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در کاهش زباله انجام داد، حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی پاکت‌های کاغذی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مجلس یازدهم به دنبال مچ‌گیری نیست بلکه در تلاش است تا مشکلات حوزه پسماند حل شود، تصریح کرد: موضوع و روش مدیریت پسماند در گیلان زیبنده استان نیست و در تلاشیم تا در این فرصت به‌دست‌آمده، بخش اعظمی از چالش‌های پسماند را حل کنیم.

وی با تأکید بر استفاده بیشتر سمن‌ها در مدیریت پسماند بیان کرد: حمایت همه‌جانبه از سمن‌ها به هر میزان در جهت مدیریت بهینه پسماند کمک‌کننده است.

مسؤولین حوزه پسماند پاسخگوی عملکرد خود باشند
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر مدیرت صحیح پسماند اظهار کرد: همه معتقدیم پسماند و مدیریت آن در خانه‌ها است و مشکل مالی و مدیریتی زیاد در آن نقش ندارد.

پرویز محمد نژاد با بیان اینکه اختلاط زباله خشک و تر و سم و گازی که تولید می‌کند بسیار خطرناک است اما ما به‌راحتی از آن عبور می‌کنیم، افزود: این چه نگرش و نگاهی است که زباله را در بالاترین نقطه از ارتفاع و در جنگل رها می‌کنیم و فریاد از مخاطرات آن می‌زنیم؟

وی بر لزوم پاسخگویی مسؤولین تأکید کرد و گفت: قدرت و اعتبار و مدیریت در دست مسؤولین حوزه پسماند است و باید اکنون پاسخ دهند که چه اقدامی در حوزه پسماند انجام داده‌اند که نتیجه وضعیت فعلی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اذعان به اینکه در حوزه زباله و پسماند یک گره‌ای توسط دستان خودمان ایجادشده که باید این گره‌ها با دستان خود باز شود، افزود: در این مسیر باید مسؤولین تفکر کنند و یقیناً در این مسیر مجلس نیز یاری گر مسؤولین خواهد بود.

اساس مدیریت پسماند با شهرداری‌ها است
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست آسیب‌های واردشده به محیط‌زیست را در هر جوامعی یک چالش برشمرد و اظهار کرد: برخی از چالش‌ها در حوزه پسماند ریشه و دخالت انسانی دارد و باید چاره‌اندیشی شود.

سید علی آقازاده دافساری با اشاره به تفاوت اقلیمی، جمعیت و جغرافیای گیلان و مازندران با سایر استان‌های کشور افزود: درگذشته نشستی با حضور کشورهای حاشیه کاسپین برگزار شد که تخریب محیط‌زیست و دریا توسط زباله از مهم‌ترین رویکرد آن همایش بین‌المللی بود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان وضعیت پسماند در گیلان را یک فاجعه دانست و گفت: معضل پسماند در گیلان نه‌تنها در شهرها بلکه در بخش‌ها و روستاها نیز جدی گرفته نمی‌شود و نشان می‌دهد در حوزه پسماند بدعمل شده است.

وی با اشاره به نقش کمرنگ دولت در مدیرت پسماند بیان کرد: مدیرت پسماند در تمام نقاط کشور با شهرداری‌ها است و دولت تنها نقش سیاست‌گذار را دارد.

آقازاده حل مشکلات حوزه پسماند را مستلزم برنامه‌ریزی دانست و افزود: مشکلات امروز پسماند استان نتیجه نوع مدیریت ۲۰ سال گذشته مدیران این حوزه است و موجب تحمیل فشار و تنش به مدیران زحمت‌کش کنونی می‌شود.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه حل معضل پسماند استان نیازمند همت همگانی است، تصریح کرد: زباله علیرغم اینکه طی ۱۵ سال گذشته با تبلیغات بسیار زیادی روبرو بود، از مبدأتفکیک نشد و این نشان می‌دهد باید در زمینه مدیریت پسماند فعالانه‌تر عمل کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بر لزوم استفاده بهینه از فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته در برنامه ششم برای استان‌های شمالی یک فرصت بود و باید تلاش شود تا این منابع با سهم بیشتری در اختیار استان قرار بگیرد.

وی داشتن برنامه فرهنگی در کنار مدیریتی مدبرانه را تنها راهکار برون‌رفت از معضل پسماند دانست و افزود: گفتن چالش‌های حوزه پسماند در استان دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود، چون ضعف در مدیریت پسماند و فاضلاب مشکل اصلی استان است.

مسائل حوزه پسماند باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی و ایجاد راهکار رفع چالش شود
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز زباله را طلای کثیف دانست و اظهار کرد: ۷۰ درصد زباله تولیدشده در استان می‌تواند سرمایه تولید کند و این تولید نیازمند داشتن و تدوین برنامه است.

رسول فرخی میکال با تأکید بر اینکه مشکل حوزه پسماند ابتدا باید تبدیل به مسئله شود، افزود: برای رفع معضلات پسماند ازجمله در حوزه درمان باید راهکار ارائه شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشترک وکلا با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: تنها با تبادل‌نظر و طرح مسائل، مشکلات حوزه پسماند قابل‌حل نیست بلکه باید با تدوین و تبیین راهکارها در رفع مشکلات پسماند کوشید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در رفع مشکلات همگرایی داشته باشیم، تصریح کرد: مجلس یازدهم به اذعان رهبر معظم انقلاب چاره گشای مشکلات است و باید تلاش شود تا مشکلات کشور با ارائه راهکار و  همگرایی رفع شود.

گیلان، فاقد مدیریت پسماند است
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه پول و اعتبارات تخصیص‌یافته در حوزه پسماند در جای خود هزینه نمی‌شود، اظهار کرد: اینکه پسماند در استان اولویت نخست است شکی نیست اما متأسفانه مدیرت پسماند در استان اصلاً وجود ندارد.

مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه دهیاران و شهرداران باید در مدیریت پسماند باید آموزش ببینند، گفت: متأسفانه دهیاران و شهرداران پس‌ازآنکه حکم می‌گیرند، مدیرت پسماند اولویتشان نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ورود شیرابه‌های سمی به سفیدرود افزود: تمام تلاش ما باید جلوگیری از ورود شیرابه‌های سمی به رودخانه سفیدرود و استفاده از منابع آبی آن برای مصارف کشاورزی باشد.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با بیان اینکه همه باید در حل مسئله پسماند اهتمام داشته باشیم، تصریح کرد: پیشنهاد نخست ما همگرایی دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی برای رفع و حل مشکلات حوزه پسماند است اما اگر این مهم رقم نخورد باید از اهرم الزام‌آوری همچون دستگاه قضایی بهره گرفت.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل معضلات پسماند ضرورت دارد
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گذر سریع عمر اظهار کرد: عمر بسیار سریع و زمان مسؤولیت‌ها بسیار سریع می‌گذرند اما هیچ اقدامی برای مردم انجام نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان با طرح اینکه چرا با قوانین سخت‌گیرانه فعلی اراضی زیر کشت، کاهش و محیط‌زیست در حال تخریب هستند، افزود: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم هستند اما همین دستگاه‌ها با اقداماتشان برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی با تأکید بر پیوست فرهنگی در تمامی ابعاد  ازجمله مفاد قانونی گفت: متأسفانه هنوز اصحاب رسانه و جراید نتوانسته‌اند تعریفی از فرهنگ داشته باشند و موضوع مهمی همچون تفکیک زباله را در کشور نهادینه کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم تقویت سمن‌ها بیان کرد: سمن‌ها نیازمند حمایت تقنینی و مالی از مسؤولین هستند به‌گونه‌ای که شاهدیم سمن‌ها در حال پاک کردن رودخانه‌ها و یا طبیعت هستند و می‌طلبد حمایت شوند.

صفری با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: مسؤولین عالی کشور همگی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکیددارند و باید از این شرکت‌ها دعوت شود تا طرح موردنیاز برای ساماندهی و مدیریت پسماند ارائه و در مورداجرای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه امروزه شاهد معضل بزرگی به نام سراوان هستیم، افزود: اگر معضل سراوان در محدوده ۵۰ کیلومتری کشور آذربایجان بود یقیناً از ما شکایت و ما را محکوم می‌کرد درحالی‌که باید ما پیش‌ازاین به فکر حل معضل سراوان بودیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !