امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۰۱:۵۲ - پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«متری شیش و نیم» بعد از موفقیت در آکادمی افسانه زندگی به جشنواره ملبورن می‌‌رود
  گیلنا – جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا فهرست فیلم‌های سال ۲۰۲۰ خود را با حضور دو فیلم از سینمای ایران اعلام کرد.   به گزارش گیلنا از رشت، این رویداد سینمایی که در ابتدا به طور کلی لغو شده بود و در ادامه نسخه آنلاین را جایگزین نسخه فیزیکی کرد، امسال میزبان نمایش آنلاین […]

 

گیلنا – جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن استرالیا فهرست فیلم‌های سال ۲۰۲۰ خود را با حضور دو فیلم از سینمای ایران اعلام کرد.

 

به گزارش گیلنا از رشت، این رویداد سینمایی که در ابتدا به طور کلی لغو شده بود و در ادامه نسخه آنلاین را جایگزین نسخه فیزیکی کرد، امسال میزبان نمایش آنلاین بیش از ۶۰ فیلم بلند سینمایی و چندین فیلم کوتاه است و از سینمای ایران نیز دو فیلم «متری شیش و نیم » ساخته سعید روستایی و مستند «سایه‌های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی برای حضور در این رویداد سینمایی انتحاب شده‌اند.

«متری شیش و نیم» تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین‌المللی از جمله بهترین کارگردانی (سعید روستایی) و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین‌المللی از جشنواره فیلم زوریخ شده است. همچنین در جشنواره فیلم ونیز ، استکهلم، شیکاگو، مینسک، جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک و … نیز حضور داشته است و در سومین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی بعنوان هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران انتخاب و پیمان معادی بعنوان بهترین بازیگر سال سینما معرفی شد.

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» مهرداد اسکویی پس از اولین نمایش جهانی در جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمای مستند ، در چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزیلند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و .. نیز حضور یافته است.

مسئولان جشنواره ملبورن به دلیل مجازی برگزار شدن این رویداد سینمایی در سال ۲۰۲۰، آن را ½۶۸ دوره این رویداد سینمایی نامیده‌اند.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن امسال از تاریخ ۶ تا ۲۳ اوت (۱۶ مرداد تا دوم شهریور) به صورت آنلاین در کشور استرالیا برگزار می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !