گیلنا – نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در بخش سلامت و پیشگیری می طلبد کارشناسان خبره و دلسوز با روحیه جهادی وارد میدان شوند.

 

به گزارش گیلناز رشت آیت الله رسول فلاحتی  در دیدار مدیرکل و معاونان بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی با تبریک به اهالی این سازمان و گرامیداشت شهادت دکتر فیاض بخش اظهار کرد: بهزیستی سازمانی است که در فعالیت های خود خوش درخشیده است.

وی به اهمیت جایگاه سازمان بهزیستی در جامعه اشاره کرد و افزود: بهزیستی با مراحل مختلف زندگی انسان مواجه است و پیشگیری و مبارزه با آسیب ها از فعالیت های این سازمان محسوب می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مبارزه با آسیب ها در منابع مالی و انسانی هزینه بر است، تصریح کرد: فعالیت های پیشگیرانه کم هزینه تر است و بهزیستی با استفاده از این روش بهتر می تواند به اهداف خود نایل آید.

آیت الله فلاحتی، وجود افراد بی سرپرست، بد سرپرست، دارای مشکلات جسمی و حرکتی و همچنین اعتیاد را جامعه هدف سازمان بهزیستی برشمرد و بیان کرد: فعالیت های بهزیستی بسیار سخت و از جایگاه ویژه ای برخوردار است ضمن اینکه در بخش توانبخشی، بهزیستی باید تا آخر کنار مددجویان باشد.

وی، وجود افراد بی سرپرست را از دغدغه های بهزیستی عنوان کرد و گفت: بهزیستی برای کودکان، نوجوانان و جوانان بی سرپرست برنامه ریزی داشته باشد تا بتوانند وارد جامعه شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه عاطفه پدر و مادر برای کودک بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در بخش سلامت و پیشگیری می طلبد کارشناسان خبره و دلسوز با روحیه جهادی وارد میدان شوند ضمن اینکه نظارت بر زیر مجموعه ها باید بیشتر شود.

آیت الله فلاحتی، ادامه فعالیت ها از ابتدا تا انتها در بهزیستی را مهم ذکر کرد و یادآور شد: جامعه هدف بهزیستی طلب می کند افرادی با روحیه جهادی در این سازمان فعالیت داشته باشند.

وی، با اشاره به اینکه پیگیری برنامه های اجرا شده و مشاهده دستاوردهای آن توسط مسئولان بهزیستی مهم است، اظهار کرد: مدیری که در مدیریت طرح، برنامه و ایده نداشته باشد به موفقیت نمی رسد.

امام جمعه رشت، وجود افق های کاری برای مدیران را اثرگذار دانست و بیان کرد: داشتن تخصص لازم در انجام امور و داشتن سعه صدر برای مدیران و کارکنان بهزیستی حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی به موفقیت گیلان در مهار ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: شیوع ویروس کرونا نشان داد که مردم گیلان متد اندیشه و رفتار اجتماعی پسندیده دارند.

وی با بیان اینکه توجه به زیربناهای فرهنگی در بخش تغذیه مهم است، تصریح کرد: وجود بعضی بیماری ها نشان می دهد کارشناسان باید در بخش تغذیه تلاش بیشتری داشته باشند.

آموزش یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر توسط بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور تیرماه و هفته بهزیستی را یادآور تلاش های دکتر فیاض بخش عنوان کرد و گفت: در اصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی به وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی توجه شده ضمن اینکه در ۲۰ جای قانون برنامه ششم توسعه به بهزیستی اشاره شده است.

حسین نحوی نژاد به وجود ۴۹۷ مهدکودک در گیلان اشاره کرد و افزود: ۱۵ هزار کودک تحت آموزش هستند و دقت، ظرافت، تربیت و تعلیم اسلامی در مهدهای کودک بسیار مهم است.

وی از بهره گیری از کمک های خیران برای اجرای برنامه های بهزیستی گیلان در چهار ماه امسال خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۵۰ هزار اقدام در بهزیستی استان سامان بخشی شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، مسکن سازی برای مددجویان را از برنامه های این سازمان دانست و تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۴۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان شد و امسال نیز پیش بینی می شود ۵۵۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان دهیم ضمن اینکه تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای مددجویان گیلان در حال احداث است.

نحوی نژاد یادآور شد: سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان گیلانی از فعالیت های آموزشی بهزیستی استان استفاده کردند.

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی گیلان در سال جاری، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۵۷۰ نفر مددجویان شغل ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای ۶۴ پروژه همزمان با هفته بهزیستی توسط این سازمان در استان خبر داد و اظهار کرد: پروژه های مذکور با هزینه ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۵۹ فرصت شغلی به بهره برداری می رسند.

نحوی نژاد به وجود ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد تماس تلفنی با مراکز اورژانس بهزیستی گیلان گرفته شد و در ۷ هزار و ۵۰۰ مورد مانند همسر آزاری و کودک آزاری مداخله داشتیم.