امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۰۴:۴۱ - چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد:
شناسایی ۱۵ زنجیره تولید برنج در گیلان
گیلنا- معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شناسایی ۱۵ زنجیره تولید برنج در استان، گفت: تا دو سال دیگر ظرفیت بندی برنج تا ۲۰۰ هزار تن افزایش می یابد. به گزارش گیلنا از رشت، قاسم جواد زاده  با اشاره به اینکه افزایش کیفیت محصول برنج تولید یکی از مواردی […]

 ۱۵ زنجیره تولید برنج در گیلان شناسایی شد

به گزارش گیلنا از رشت، قاسم جواد زاده  با اشاره به اینکه افزایش کیفیت محصول برنج تولید یکی از مواردی بوده که در دستور قرار گرفته است، اظهار کرد: در این راستا اقدام به تجهیز و نوسازی شالیکوبی ها استان شده تا میزان ضایعات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بر سالانه حدود ۷۵۰ هزار تن برنج از شالیزارهای استان گیلان تولید می‌شود، گفت: هزار و ۴۲۵ شالیکوبی استان گیلان بعد از برداشت شلتوک‌ها از اراضی شالیزاری اقدام به تبدیل آن به برنج را می‌کنند.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم سالانه باید اقدام به مدرن سازی، تجهیز و نوسازی حدود ۲۸ تا ۳۰ شالیکوبی کنیم، گفت: تاکنون ۴۵۷ شالیکوبی در استان گیلان مدرن سازی شده‌اند.

جوادزاده افزود: مدرن سازی و نوسازی شالیکوبی ها از ۳۰ تا ۳۵ هزار تن ضایعات برنج جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ کارخانه شالیکوبی در حال بررسی و اجرا بوده که از این تعداد ۱۵ کارخانه مدرن سازی شده‌اند، تصریح کرد: حدود ۱۴۰ واحد شالیکوبی با ظرفیت بیش از ۱۲۰ پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته‌اند که طی دو سال آینده به بهره برداری خواهند رسید قطعاً حمایت از این واحدها در حوزه سرمایه ثابت قطعاً این اقدام سریع‌تر انجام خواهد شد.

جوادزاده با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ زنجیره برنج در استان گیلان شناسایی شده است، ادامه داد: ۶۵ برند رسمی برنج با مشارکت ۵۵ کارخانه و ۷۰ هزار تن ظرفیت ایجاد شده است که در با بهره برداری از این واحدها ظرفیت بسته در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی تأکید کرد: برنج از خود مزرعه تا فرآوری این محصول در زنجیره تولیدی، بسته بندی و فروش کاملاً رصد و پایش و تمام موارد مربوط به این بخش اعم از هزینه‌های تولید، اختلاط و تقلب در این زنجیره شناسایی می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !