امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱:۰۵:۳۴ - یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادداشت/ عمران علیزاده؛ ” کارآمدان تقلبی”
به گزارش گیلنا از  رودبار، عمران علیزاده استادیار جغرافیای سیاسی در یادداشتی نوشت؛ شاید باور نکنید اما “طبری” در زمان مدیریتش در قوه قضائیه جز مدیران کارآمد بود. آنقدر از نظر توزیع بودجه و توسعه فیزیکی در قوه قضائیه پرتوان عمل میکرد که اکثر کارکنان و مدیران قوه قضاییه را در رضایت کامل از کار […]

به گزارش گیلنا از  رودبار، عمران علیزاده استادیار جغرافیای سیاسی در یادداشتی نوشت؛ شاید باور نکنید اما “طبری” در زمان مدیریتش در قوه قضائیه جز مدیران کارآمد بود. آنقدر از نظر توزیع بودجه و توسعه فیزیکی در قوه قضائیه پرتوان عمل میکرد که اکثر کارکنان و مدیران قوه قضاییه را در رضایت کامل از کار آمدیش نگاه دارد. طبری ماهرانه و عامدانه از این نوع” کارآمدی تقلبی” پوششی ساخت تا فساد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی ش در قوه قضائیه دیده نشود.
باز هم باور نمیکنید اگر ادعا کنم نماینده یکی از شهرهای جنوبی کشور که این روزها در مجلس شورای اسلامی روی تایید اعتبارنامه اش بدلیل برخی اتهامات فساد اقتصادی مسائل
زیادی مطرح میشود یکی از موفق ترین نمایندگان دور گذشته در کمیسیون تلفیق بود. معروف بوده که در تخصیص بودجه هیچ درخواستی را رد نمیکرد و اکثر نمایندگان و مدیران دولتی رضایت کامل از عملکردش داشتند.
از این دست مدیران پر توان و “کارآمد تقلبی” در بخشهای مختلف اقتصادی کشور هم کم نیستند. آن مدیر بانکی که از رانت اطلاعات اقتصادی در مورد دلار ۲۱۰۰۰ تومانی و سکه ۱۰ میلیون تومانی برخوردار است و به موقع ریالهای سپرده های بانک متبوعش را به ارز و طلا تبدیل میکند در مجموعه خود جز مدیران پرتوان محسوب میشود. گرچه بعدها دارای پرونده اختلاس و ارتشا گردد.
کاش ملت میدانستند رفقای همین مدیران کارآمد تقلبی امروز با آشفته کردن بازار معیشت مردم سعی میکنند اولویت جامعه را از “مبارزه با فساد” به “تامین معیشت مردم” تغییر دهند شاید در این آشفته بازار پرونده های فساد خودشان دیرتر یا هرگز مطرح نگردد.
عمق زیانهای معنوی در نابودی اعتماد عمومی و زیانهای مالی درازمدت ناشی از همین نابودی ها ست که نیاز به نظارت و تصفیه مدیران کارآمد تقلبی را مانند مدیران ناکارآمد ضروری ساخته است.

عمران علیزاده
استادیار جغرافیای سیاسی

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !