امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۹:۲۵:۴۴ - شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمبود “مرغ” در گیلان نداریم
گیلنا – معاون امور دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون، گفت: هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. به گزارش گیلنا از رشت، حجت علی اکبرنژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در گیلان تولید […]

گیلنا – معاون امور دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون، گفت: هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

تولید بیش از ۴۵ هزار تن مرغ در گیلان/ کمبودی نداریم

به گزارش گیلنا از رشت، حجت علی اکبرنژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۸ تن گوشت مرغ در گیلان تولید و روانه بازار مصرف شده است، اظهار کرد: توزیع نهاده‌ها در بخش دام و طیور نیز در استان گیلان در حال انجام است و تلاش شده تا نهایت حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به توزیع نهاده‌ها در بخش خصوصی و از طریق سامانه بازارگاه را در استان، افزود: تاکنون معادل ۱۱ هزار و ۴۷۱ تن ذرت، ۱۳ هزار و ۶۷۳ تن سویا و هزار و ۹۶۸ تن جو در بین تولیدکنندگان استان گیلان توزیع شده است و روند آن همچنان ادامه دارد.

علی اکبرنژاد با اشاره به توزیع ۳۸ هزار تن نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: جهاد کشاورزی گیلان در سال مزین به جهش تولید و با تمام مواردی که وجود دارد نهایت حمایت را از واحدهای تولیدی استان انجام می‌دهد تا فرآیند تولید آنان استمرار پیدا کرده و دچار اختلال نشود.

وی با بیان اینکه گیلان در بسیاری از حوزه‌های تولیدی، استانی پیشتاز در سطح کشور محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر سهم بالایی از مرغ مورد نیاز بازار بزرگ تهران توسط استان گیلان تأمین می‌شود که این امر نشان دهنده جایگاه مهم این استان در این حوزه است.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شدیم، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام با یک برنامه‌ریزی دقیق مرغ مازاد را از مرغداری‌های استان گیلان خریداری کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک موسوم به مرغ سبز و دلایل افزایش تولید آن در سطح استان را اشاره کرد و گفت: رغبت و گرایش بسیار زیاد مردم نسبت به استفاده از محصولات ارگانیک و فاقد آنتی‌بیوتیک موجب شد زمینه گسترش شرکت‌های فعال در این زمینه بیشتر از گذشته فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر استان گیلان دارای ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۹ میلیون قطعه در دوره است که با تولید سالیانه حدود ۱۷۰ هزار تن ۱۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه به غیر از توسعه در بخش مرغ در سال ۹۸، تولید گوشت قرمز چیزی معادل ۶۰۰ تن و شیر خام نیز حدود ۱۰ هزار تن در سطح استان افزایش یافته است، ادامه داد: سال ۹۸ به میزان ۲۸۶ هزار و ۶۵ تن شیر تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش را در این بخش شاهد هستیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !