امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۰۰:۰۵ - جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ضرورت تشکیل اتاق فرمان برای مدیریت بحران در گیلان
گیلنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه این استان توسط مخاطرات فراوانی تهدید می شود، گفت: تشکیل اتاق فرمان برای مدیریت بحران در گیلان ضروری است. به گزارش  گیلنا از رشت، امیر مرادی در کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت بحران پسا کرونا ویژه مدیران زن دستگاه های اجرایی با اشاره به […]

گیلنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه این استان توسط مخاطرات فراوانی تهدید می شود، گفت: تشکیل اتاق فرمان برای مدیریت بحران در گیلان ضروری است.

تشکیل اتاق فرمان برای مدیریت بحران در گیلان ضروری است

به گزارش  گیلنا از رشت، امیر مرادی در کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت بحران پسا کرونا ویژه مدیران زن دستگاه های اجرایی با اشاره به اینکه گیلان جز استان های حادثه خیز در کشور است، افزود: متاسفانه تاکنون به نقش بانوان در مدیریت بحران ها توجه نشده است.

وی با بیان اینکه گیلان با انواع مخاطرات اعم از سیل، زلزله، برف، آتش سوزی و امروز نیز با کرونا دست به گریبان است، افزود: در برف سال گذشته شاهد بودیم که ناهماهنگی در مدیریت، کمبود تجهزات و فرسودگی دستگاه ها سبب بروز مشکلات و بحران های فراوانی برای مردم این استان شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان در ادامه بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در یک بازه زمانی دو ساعت را یکی دیگر از معضلات های جدید استان عنوان کرد و گفت: بارش ۱۰۰ میلی متر باران در عرض یک ساعت جز مخاطراتی است که در استان با آن مواجه هستیم زیر چنین بارشی سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه می شود.

وی به جاری شدن سیل در سال ۹۷ و ۹۸ اشاره و با بیان اینکه این سیل فاجعه بارترین اتفاق در این سال ها در استان گیلان بوده است، تصریح کرد: متاسفانه یک تصمیم اشتباه که معتقدم مسبب ان باید دادگاهی شود در جهت برداشت ها مصالح خسارت فراوانی به بار آورده است.

مرادی آتش سوزی، بروز ریزگردها را از دیگر مخاطراتی دانست که استان گیلان در سال های اخیر با آن مواجه شده است، بیان کرد: متاسفانه مدیریت درستی در این زمینه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به فصل زراعت برنج در گیلان و بروز خشکسالی در سال گذشته اخیر، افزود: بارش ها در فصول اتفاق می افتد که کمکی به کشت برنج در گیلان انجام نمی دهد بارش های پاییزی به دلیل عدم ایجاد مخزن در پایین درست هدر می رود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه ذخیره آب سد سفیدرود دو میلیارد متر مکعب پیس بینی شده که بر اساس نیاز حوزه کشاورزی استان است، اظهار کرد: در طول سال بیش از یک میلیارد متر مکعب آب پشت این سد ذخیره می شود و به همین جهت همه ساله شاهد کمبود منابع آب در حوزه کشاورزی هستیم.

وی رانش زمین را یکی دیگر از بحران های حال حاضر در برخی از مناطق شرقی اعم اشکورات رودسر و املش استان گیلان عنوان کرد و گفت: با یک رانش دیگر واحدهای مسکونی این مناطق تخریب خواهد شد البته در ماه های اخیر تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است.

مرادی با اشاره به اینکه آفات ها و معضلات زیست محیطی همانند گونه ها مهاجم نیز بخش دیگری ا مخاطرات و بحران های استان را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: شهرستان رودبار استان گیلان در زمینه تولید زیتون یکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود که متاسفانه چند سالی است که با آفت مگس زیتون مواجه شده که مشکلاتی برای تولید این محصول ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه برق تنها در برف بهمن ماه سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان به زیرساخت های استان خسارت وارده شده که تنها بخش اندکی از ان تخصیص یافته است، گفت: تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی برای مدیریت بحران در گیلان لازم و ضروری است در همین راستا از دستگاه ها خواسته شده تا برنامه های خود در این زمینه را ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان بر ضرورت بهره گیری از سامانه های ردیاب بحران همانند اربعین حسینی تأکید کرد و افزود: باید برای مدیریت درست بحران یک اتاق فرمان تشکیل شود.

وی به نقش بانوان در مدیریت بحران ها اشاره و خواستار همکاری بیشتر و بهره گیری از ایده و نظر مدیران زن دستگاه های اجرایی گیلان در این زمینه شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !