امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۴۳:۰۸ - پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را باحجاب می‌کند
گیلنا – مدیر مدرسه غیردولتی تربیت قرآنی یاران یکی از همین مبلغین است که در حوزه عفاف و حجاب تجربه بسیار خوبی دارد و این تجارب را در بین دانش‌آموزان مدرسه خود به کار گرفته و نتایج مفیدی نیز به دست آورده است. به گزارش گیلنا از رشت فارس نوشت؛ مسئله حیا و به‌تبع آن […]

گیلنا – مدیر مدرسه غیردولتی تربیت قرآنی یاران یکی از همین مبلغین است که در حوزه عفاف و حجاب تجربه بسیار خوبی دارد و این تجارب را در بین دانش‌آموزان مدرسه خود به کار گرفته و نتایج مفیدی نیز به دست آورده است.

مدرسه‌ای که دانش‌آموزان را باحجاب می‌کند

به گزارش گیلنا از رشت فارس نوشت؛ مسئله حیا و به‌تبع آن پوشیدگی خصوصاً در میان زنان ریشه در فطرت و ذات بشر دارد، بشر همواره به‌فرمان فطرت در برابر اصل حیا سر فرود آورده است.

ایران بافرهنگ غنی خود همواره مروج آداب و سنن مختلف در اقصی نقاط جهان بوده و برخی امور ازجمله مسئله حجاب و پوشش ریشه در ذات این فرهنگ مستغنی دارد.

استان گیلان نیز به تبعیت از همین فرهنگ است پیشتاز در مقوله عفاف بوده تا جایی که در پوشش زنان و مردان دیار گیل و دیلم شاهد لباس‌هایی منحصربه‌فرد ازجمله لباس‌های محلی همچون قاسم‌آبادی و تالشی هستیم.

گیلان به دلیل مواهب الهی و طبیعی به ذاته یک استان گردشگر پذیر است و این مورد در کنار مهاجرت غیربومیان به گیلان و همچنین تأثیرپذیری نامبارک از هجمه‌های رسانه‌ای منجر به تغییراتی نامتعارف در پوشش برخی از مردمان شده و همین تغییرات نامیمون نقش خواص و تأثیرگذاران حوزه فرهنگ و آموزش را بیش‌ازپیش کرده است.

باوجود تمامی هجمه‌ها به این مسئله مهم و فطری و تا حدودی تلاش‌های موفقیت‌آمیز دشمنان اسلام در مقابله باحجاب دلسوزان و مبلغان بسیاری به پا خواسته و از این فرهنگ و دستور الهی دفاع کرده‌اند، اما بهترین راه برای ترویج حجاب و پایبند کردن جوانان جوامع اسلامی به این امر از طریق فرهنگ‌سازی درست و منطقی و آغاز آن از درون مدارس به شیوه درست است.

خانم صدیقه معاون نژاد، مدیر مدرسه غیردولتی تربیت قرآنی یاران یکی از همین مبلغین است که در حوزه عفاف و حجاب تجربه بسیار خوبی دارد و این تجارب را در بین دانش‌آموزان مدرسه خود به کار گرفته و نتایج مفیدی نیز به دست آورده است.

تجربه یک مدیر مدرسه گیلانی در امربه‌معروف مؤثر در خصوص حجاب

وی  می‌گوید: «فرهنگ حجاب باید از درون مدارس آغاز شود، استکبار سعی دارد فرهنگ غرب را در جامعه به‌ویژه مدارس کشور رواج داده و فرهنگ حجاب و عفاف را از جامعه دور کند و این وظیفه معلمین است که با انجام کارهای فرهنگی از انجام این کار جلوگیری کنند».

این مدیر مدرسه معتقد است، اگر بتوان دختران را از سنین کودکی و نوجوانی بافرهنگ حجاب و ویژگی و مزیت‌های آن آشنا کرد، خودشان قطعاً حجاب را انتخاب می‌کنند زیرا انجام امربه‌معروف و نهی از منکر اگر به شکل صحیح انجام شود تأثیرگذاری بیشتری دارد.

خانم معاون نژاد که با انجام درست امربه‌معروف و نهی از منکر توانست بسیاری از دانش‌آموزان مدرسه را محجبه کند، می‌گوید «عده‌ای تصور دارند که ما به‌زور این کار را انجام دادیم درحالی‌که اصلاً این‌طور نبوده و بسیاری از دانش‌آموزان خانواده‌هایشان مشتاق رعایت حجاب دانش‌آموز خود بوده و ما به‌عنوان معلم با انجام کارهایی فقط این تمایل فطری را در آن‌ها تقویت کردیم».

این مدیر و معلم با مسؤولیت می‌گوید در اوایل کار برخی با این امر مخالف بودند، برای مثال یکی از دختران مدرسه با انجام امربه‌معروف در مدرسه مخالف بود، این دانش‌آموز دختر و خانواده‌اش که در ابتدای امسال برای ثبت‌نام به مدرسه یاران مراجعه کرد، اعتقادی به رعایت حجاب نداشتند اما تلاش‌های این مدیر مدرسه و همکارانش موجب شد با انجام کارهای فرهنگی این دانش‌آموز مشتاق به رعایت حجاب شده و درنهایت بابت انتخاب حجاب در مدرسه از او قدردانی شد.

خانم معاون نژاد برگزاری مداوم نماز جماعت و صحبت درباره فرهنگ حجاب، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ درباره حجاب و رفع شبهات دینی و نیز تشویق دانش‌آموزانی که در حال تغییر رویه هستند به مسئله پوشیدگی، حجاب و حیا را از مواردی عنوان کرد که موجب علاقه‌مند شدن دختران این مدرسه به مقوله حجاب و رعایت آن شد.

نقش مهم مبلغان در حوزه عفاف و حجاب

نقش مبلغان و مسؤولان حوزه فرهنگی، آموزش‌وپرورش و طلاب خانم و آقا در این میان پررنگ‌تر می‌شود و می‌بایست با استفاده از روش‌های نوین، منطقی و درست در مقابله با این هجمه‌ها به پا خیزند و برای نجات ارزش‌هایی از قبیل امر مهم حجاب به‌خصوص در دختران که مادران آینده و سازندگان خانواده‌های متمدن در آینده هستند اقدامات جدی و مثمر ثمری انجام دهند تا بتوانیم به مخالفان حجاب و دشمنان دیرینه اسلام عزیز ثابت کنیم ایرانیان از پیش از اسلام نیز باحیا بوده و همیشه پایبند به ارزش‌های دین مبین اسلام خواهند بود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !