امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰:۳۴:۰۹ - یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پرونده “معادن” رودبار روی میز دستگاه قضا
      به گزارش گیلنا از رودبار، رئیس دادگستری رودبار در نشست با مدیرمسئول و سردبیر این پایگاه خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، به تشریح عملکرد و اقدامات این قوه در شهرستان رودبار پرداخت. بخش اول این نشست را در گزارش قبلی (http://gil-na.ir/?p=3282) خواندید. رئیس دادگستری رودبار در این نشست خبری، اقدامات صورت […]

 

 

 

به گزارش گیلنا از رودبار، رئیس دادگستری رودبار در نشست با مدیرمسئول و سردبیر این پایگاه خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، به تشریح عملکرد و اقدامات این قوه در شهرستان رودبار پرداخت.

بخش اول این نشست را در گزارش قبلی (http://gil-na.ir/?p=3282) خواندید.

رئیس دادگستری رودبار در این نشست خبری، اقدامات صورت گرفته در بخش حقوق عامه در شهرستان را سودمند و اثربخش برشمرد و بیان کرد: در خصوص اخذ عوارض از شهروندان رودبار در عوارضی امامزاده هاشم از دوران دادستانی بنده، این موضوع پیگیری شد و سال گذشته با جدیت و تلاش دادستان شهرستان این پیگیری ادامه یافت و منجر به معافیت پرداخت عوارض برای شهروندان شهرستان رودبار در عبور و مرور از مسیر آزادراه و عوارضی امامزاده هاشم شد.

نادر اکبری با بیان اینکه پرونده “معادن” رودبار روی میز دستگاه قضا است، تصریح کرد: رودبار با در اختیار داشتن بیش از ۷۰ درصد معادن گیلان، هیچ نفعی از آن نمی برد و فقط زیرساخت ها، راه ها و محیط این شهرستان بر اثر بهره برداری از معادن تخریب می شود.

وی از توقیف یک معدن در رودبار خبر داد و افزود: معدن خرشک رودبار به علت ایجاد نارضایتی بومیان منطقه و همچنین تخلف در برداشت با صدور حکم قضایی توقیف شد.

رئیس دادگستری رودبار با انتقاد از رویکرد نظارتی متولیان صمت استان و شهرستان نسبت به عملکرد معادن، گفت: عده ای از مسئولین جای دفاع از حقوق عامه، صیانت از حقوق بهره بردار معادن را جزء وظیفه و رسالت اصلی خود می دانند که برای چنین تفکری باید تاسف خورد.

اکبری با اشاره به وجود تعارضات اجتماعی برای فعالیت برخی معادن در شهرستان رودبار، تصریح کرد: رضایتمندی مردم، حفظ و رعایت حقوق عامه و همچنین منافع مردم برای دستگاه قضا نسبت به فعالیت معادن در اولویت است.

به گفته وی، جلوی فعالیت دو معدن در شهر رستم آباد، به علت مخالفت های مردمی و تنش های اجتماعی گرفته شد، اما برخی ادارات هنوز هم تمایل دارند این دو معدن باز شود و سنگش را به سینه می زنند.

رئیس دادگستری رودبار  از پالایش معادن این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بررسی های میدانی از عملکرد معادن صورت گرفته و این روند استمرار پیدا خواهد کرد و در صورت مشاهده تخلف یقیناً با خاطی برخورد جدی م شود.

اکبری از بازداشت مرد همسرآزار در چهارمحل رودبار خبر داد و گفت: برای این فرد که همسرش را زیر باد کتک گرفته بود، پرونده تشکیل شده و تا رسیدگی پرونده و طی مراحل قانونی و اجرای حکم، در بازداشت به سر خواهد برد.

وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی بومگردی ها در شهرستان رودبار، تاکید کرد: واحدهای بومگردی که بدون مجوز فعالیت می کنند باید توسط متولی امر پلمپ شود.

رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه بومگردی ها هیچ نفعی برای شهرستان ندارند تصریح کرد: فعالیت بومگردی بومگردی برای شهرستان مفیبد به فایده نبوزء اینکه مشکلی بر مشکلات دیگر این شهرستان بیافزاید هیچ منفعتی ندارد.

اکبری با تاکید بر رعایت و پایبندی به اخلاق و شئونات اسلامی از سوی بومگردی ها، گفت: بومگردی ها نباید محل ترویح فرهنگ غربی و هنجارشکنی ها باشد.

به گفته وی، نه تنها دستگاه قضا بلکه خود مردم هم نسبت به هنجارشکنی ها و ترویج فساد در بومگردی ها برنخواهند تابید.

 

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !