امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۱۸:۴۹ - دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دادگستری شهرستان رودبار:
برای دستگاه قضا “دارا و ندار” فرقی ندارد
گیلنا – رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه دستگاه قضا بر اصل شفافیت و سلامت استوار است، گفت: دادگستری رودبار و مجموعه قضایی شهرستان تلاش می کند اموراتش را بر اصل شفافیت و سلامت پیگیری و به ثمر برساند. به گزارش گیلنا از رودبار، رئیس دادگستری رودبار در نشست با مدیرمسئول و سردبیر این پایگاه […]

گیلنا – رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه دستگاه قضا بر اصل شفافیت و سلامت استوار است، گفت: دادگستری رودبار و مجموعه قضایی شهرستان تلاش می کند اموراتش را بر اصل شفافیت و سلامت پیگیری و به ثمر برساند.

به گزارش گیلنا از رودبار، رئیس دادگستری رودبار در نشست با مدیرمسئول و سردبیر این پایگاه خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، به تشریح عملکرد و اقدامات این قوه در شهرستان رودبار پرداخت.

نادر اکبری با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تقدیر از تلاش های دستگاه قضا در شهرستان رودبار، اظهار کرد: دستاوردها و موفقیت های قوه قضائیه را مدیون زحمات و تلاش های شهید بهشتی هستیم.

به گفته وی، دکتر بهشتی بنیانگذار قوه قضائیه ای نجیب، عادل، صادق و انقلابی هستند.

 

* “سازش” اولویت اصلی شورای حل اختلاف است

رئیس دادگستری رودبار با اشاره به فعالیت های ارزشمند شورای حل اختلاف این شهرستان در بخش رسیدگی به پرونده ها، گفت: “سازش” اولویت اصلی شورای حل اختلاف در رسیدگی به دعاوی بوده است و در این راستا بعنوان بازوان دستگاه قضا عمل نمی کند.

اکبری با اشاره به وجود چهار شعبه سازشی و رسیدگی در چهار شهر لوشان، منجیل، رودبار و رستم آباد، بیان کرد: عملکرد شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده ها و دعاوی به گونه ای بوده که در رودبار ما شاهد کاهش پرونده ها بودیم.

وی با اشاره به کاهش چشم گیر پرونده ها در دادسرا، افزود: بیش از ۱۴۰ پرونده مازاد بر ورودی در بخش دادسرا کاهش پیدا کرده است.

رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه در بخش دادگاه جزایی هیچ پرونده معوقی نداریم، گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی همکارانم در دستگاه قضایی رودبار در بخش خانواده هیچ پرونده معوقی وجود ندارد و همچنین در بخش دادگاه حقوقی فقط یک پرونده معوق وجود دارد که آن هم در دست بررسی و رسیدگی است.

وی با تاکید بر سرعت بخشی به پرونده ها در بخش های مختلف، یادآور شد: از تعداد ۲۵۸ پرونده معوق اجرای احکام فقط ۱۴۶ پرونده باقی مانده است.

* احقاق حق و ابطال باطل سرلوحه کار دادگستری رودبار می باشد

رئیس دادگستری رودبار با تاکید بر حفظ صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تصریح کرد: دستگاه قضایی در حفظ انفال و اراضی ملی و منابع طبیعی در راستای تحقق حفظ حقوق عامه از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

اکبری با بیان اینکه احقاق حق و ابطال باطل سرلوحه کار دادگستری رودبار می باشد، گفت: دستگاه قضایی با رویکرد تظلم خواهی در راستای حل مشکلات مردم قدم بر می دارد.

وی  با اشاره به نقش مشارکتی مردم در تسهیل بخشی به امورات دستگاه قضا، افزود: مردم با قانون محوری، رعایت و احترام به قوانین در رسیدگی به پرونده ها در دادگستری و همچنین با خیرخواهی، احترام به حقوق یکدیگر و عدم تعدی به حقوق هم می توانند کمک حال دستگاه قضایی باشند.

رئیس دادگستری رودبار با اشاره به جزئیات مزایده شرکت آسفالت شهرداری لوشان، بیان کرد: این شرکت به منظور پرداخت بدهی های شهرداری بر اساس شکایت صورت گرفته به مزایده گذاشته شد و با کارشناسی بی طرف، این مال معرفی شده به مبلغ یک میلیارد تومان به صورت مزایده به فروش رسید.

اکبری به جزیئات بیشتر پرونده مزبور گفت: مبلغی که محکوم به را که شهرداری می بایست به شخصی پرداخت می کرد از محل فروش این مال معرفی شده داده شد و مازاد پولی را که باقی مانده بود که قریب ۸۰۰ میلیون تومان می شد به شهرداری داده شد.

وی با اشاره به حاشیه پردازی های رسانه معاند نسبت فروش شرکت آسفالت شهرداری لوشان، یادآور شد: برخی افراد به علت عدم آگاهی یا از روی بغض و کینه شخصی اقدام به شایعه پراکنی و اتهام زنی علیه دستگاه قضایی در شهرستان کردند.

* اجرای دقیق قانون به معنای انقلابی گری است

رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه دستگاه قضا بر اصل شفافیت و سلامت استوار است، گفت: دادگستری رودبار و مجموعه قضایی شهرستان تلاش می کند اموراتش را بر اصل شفافیت و سلامت پیگیری و به ثمر برساند.

اکبری با بیان اینکه برای دستگاه قضا “دارا و ندار” هیچ فرقی ندارد، تصریح کرد: در اجرای قانون و بررسی دعاوی برای ما فقیر و غنی تفاوتی ندارد و آنچه که قانون معین کرده رفتار می کنیم.

به گفته وی، اجرای دقیق قانون به معنای انقلابی گری است و بر این نکته مهم و حیاتی مصمم هستیم.

 

 

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !