امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۳۸:۰۵ - دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد نماینده گیلانی از “فقر و شکاف اجتماعی” در جامعه
گیلنا – رشت- نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به افزایش دو برابری فقر و فاصله اجتماعی در کشور، گفت: شفاف سازی مطالبه عمومی است که باید به صورت جدی پیگیری شود. رونق اقتصادی، کنترل بازار و اشتغالزایی اولویت مجلس یازدهم به گزارش گیلنا از رشت، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با […]

گیلنا – رشت- نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به افزایش دو برابری فقر و فاصله اجتماعی در کشور، گفت: شفاف سازی مطالبه عمومی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

افزایش دو برابری فقر و فاصله اجتماعی در جامعه

رونق اقتصادی، کنترل بازار و اشتغالزایی اولویت مجلس یازدهم

به گزارش گیلنا از رشت، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و با بیان اینکه طی حدود ۲۵ روز گذشته مجلس توانسته ساختار اداری و معمول خود را طی کند، افزود: انتخاب هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی از سوی نمایندگان و برگزاری جلسات علنی و حضور چندین وزیر در ابتدای آغاز فعالیت برخی از برنامه‌های این مجلس تازه نفس یازدهم است و در این بین نمایندگان تازه وارد نیز با برنامه و روال کار مجلس آشنا شدند.

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به برخی اولویت‌های کاری مجلس یازدهم، افزود: بهبود وضعیت اقتصاد، کنترل بازار، اشتغالزایی، رفع تبعیض، ساده زیستی مدیران و مسئولان، مبارزه با فساد به عنوان مطالبات مردم است که از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند تا در این زمینه قانونگذاری کرده و اقدامات و نظارت‌های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به ضعف و مشکلات فراوان دولت در حوزه اقتصاد، نمایندگان باید در این حوزه از دولت حمایت کنند، گفت: دولت نباید چه در سیاست داخلی و خارجی و چه در سایر حوزه‌ها وارد حاشیه شود. دولت نباید چه در سیاست داخلی و خارجی و چه در سایر حوزه‌ها وارد حاشیه شود.

نماینده رشت در مجلس با تأکید بر اینکه حمایت از محرومان باید سر لوحه کار همه مسئولان باشد، تصریح کرد: متأسفانه مسیر دولت مسیری است که فقر و فاصله اجتماعی دو چندان شده و این یک فاجعه است. امروز می‌بینیم در جامعه عده‌ای در فقر کامل و عده دیگر با سو استفاده از بیت المال وضعیت مالی عالی دارند.

کوچکی نژاد به شفاف سازی در دولت یازدهم اشاره و با بیان اینکه مجلس در دولت دهم برخی قوانین از جمله شفاف سازی را پیگیری و تا حدودی اجرایی کرده است، تأکید کرد: دولت باید با قاطعیت این طرح را اجرایی و مدیران تمام درآمد خود را باید شفاف سازی کند.

وی با بیان اینکه شفاف سازی در امور یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی است، ادامه داد: مردم باید بدانند مسئول و یا نماینده مجلس آنها عضو کدام کمیسیون بوده و چقدر درآمد دارد.

روند افزایش دریافت حقوق‌های نجومی در کشور

کوچکی نژاد به وجود حقوق‌های نجومی در کشور اشاره و با بیان اینکه این موضوعی است که بارها از سوی دولت انکار شده اما واقعیت‌های جامعه نشان می‌دهد این موضوع در میان برخی مدیران وجود دارد، اظهار کرد: معتقدم در تمام این مدت که موضوع حقوق‌های نجومی مطرح بوده نه تنها این موضوع اصلاح نشده بلکه همچنان در حال رشد است. این مورد باید برای مردم شفاف سازی شود.

وی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در طول چهار دوره گذشته در کمیسیون‌های مختلفی به ویژه آموزش و پرورش عضو بودم اما با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب شعار سال «جهش تولید» و اهمیت اشتغال و رونق تولید عضو کمیسیون صنایع و معادن شدم تا گام‌هایی برای توسعه حوزه صنعت و اشتغال استان بردارم.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه همچنان پیگیر رفع مشکلات فرهنگیان در مجلس خواهم بود، ادامه داد: قول داده‌ام امسال گرایشات اشتغال را به سمت فرهنگیان و دانشگاهیان و ایجاد پیوند و ارتباط میان صنعت و دانشگاه سوق داده و توسعه دهم.

وی با اشاره به نقش مهارت افزایی و توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: متأسفانه ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه وجود ندارد باید این خلأ جبران شده و نیروهای متخصص و توانمند برای تحرک بخشی به حوزه صنعت تربیت شوند. متأسفانه ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه وجود ندارد باید این خلأ جبران شده و نیروهای متخصص و توانمند برای تحرک بخشی به حوزه صنعت تربیت شوند.

نماینده رشت در مجلس توجه به صنعت گردشگری را یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که در دوره جدید مجلس باید به آن توجه شود، افزود: فراکسیون گردشگری در مجلس شکل گرفته و به دنبال بهره برداری از ظرفیت‌های کشور در این بخش برای رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال زایی هستیم./ مهر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !