امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۰۴:۵۲ - یکشنبه ۲۵ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس منابع طبیعی شهرستان رودبار خبر داد:
نصب تابلوهای “حریق ممنوع” در مناطق جنگلی و مرتعی رودبار/ حفظ منابع طبیعی یک فرهنگ شود
      گیلنا – رئیس منابع طبیعی رودبار با اشاره به برخی سهل انگاری ها از سوی باغداران زیتون در آتش زدن شاخ و برگ های اضافی درختان در فصل گرمای سال، گفت: بعضی از باغداران زیتون توجهی به گرما، باد، خشکی و علفهای خشک ندارند و طبق عادت همیشگی می خواهند شاخه ها […]

 

 

 

گیلنا – رئیس منابع طبیعی رودبار با اشاره به برخی سهل انگاری ها از سوی باغداران زیتون در آتش زدن شاخ و برگ های اضافی درختان در فصل گرمای سال، گفت: بعضی از باغداران زیتون توجهی به گرما، باد، خشکی و علفهای خشک ندارند و طبق عادت همیشگی می خواهند شاخه ها و بوته های اضافی را بسوزانند که به یکباره آتش به باغشان سرایت می کند و ممکن است بخش عظیمی از زحمات چندساله شان و حتی باغات همجوار با یک سهل انگاری دود و نابود شود.

 

دکتر علی امیدی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار، با اشاره به شرایط اقلیمی شهرستان رودبار، اراضی و مناطق مختلف شهرستان را مستعد آتش سوزی برشمرد و اظهار کرد؛ شهرستان رودبار از سه اقلیم معتدل هیرکانی، مدیترانه ای نیمه مرطوب و خشک کوهستانی برخوردار بوده و در مناطق دارای اقالیم نیمه خشک و خشک، با گرم شدن هوا از اواخر بهار، گیاهان مرتعی خشک می شوند و تنها با یک جرقه یا ته سیگار ممکن است آتش بگیرند و بادخیز بودن منطقه موجب گسترش آتش می شود.

وی با تاکید بر حفظ سرمایه های ملی بویژه جنگل ها و مراتع، افزود: بر ما تکلیف است که نسبت به حفظ سرمایه های ملی گه بعضاً بدلیل سهل انگاری ها و اهمال کاری های برخی افراد آتش می گیرند و می سوزند، منفعل نباشیم.

رئیس منابع طبیعی رودبار با اشاره به برخی سهل انگاری ها از سوی باغداران زیتون در آتش زدن شاخ و برگ های اضافی درختان در فصل گرمای سال، گفت: بعضی از باغداران زیتون توجهی به گرما، باد، خشکی و علفهای خشک ندارند و طبق عادت همیشگی می خواهند شاخه ها و بوته های اضافی را بسوزانند که به یکباره آتش به باغشان سرایت می کند و ممکن است بخش عظیمی از زحمات چندساله شان و حتی باغات همجوار با یک سهل انگاری دود و نابود شود.

امیدی با بیان اینکه مردم شهرستان روبدار دارای فرهنگ غنی و قوی و دارای پیشینه کهن هستند، یادآور شد: تعداد بسیار کمی هستند که در آتش زدن شاخ و برگ ها سهل انگاری می کند و بیشتر مردم شریف رودبار، لوشان، منجیل، رستم آباد و بخشهای رحمت آباد، خورگام و بلوکات دارای فرهنگ بالایی در زمینه خطر آتش سوزی هستند و می دانند که کدام توده های گیاهی جنگلی و علفی خطر آتش سوزی دارند. با انواع بادها آشنا هستند و  دائما مراقب آتش هستند.

وی با قدردانی از مردم شریف و طبیعت دوست شهرستان رودبار، تاکیدکرد: باید مواظب محیط اطرافمان و افراد بی احتیاطی باشیم که ممکن است آتش آنها به محیط اطراف سرایت کند، بهترین نهی از منکر، هشدار دادن به این افراد است، چنانچه آتش سوزی دیدیم به آتش نشانی و یگان حفاظت منابع طبیعی شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنیم و همچنین از عموم کشاورزان و باغداران عزیز  میخواهیم که در هوای گرم و خشک به هیچ وجه آتش روشن نکنند.

رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری رودبار خطاب به گردشگران و مسافران هم گفت: مسافرین عزیزی که به استان گیلان و شهرستان رودبار سفر می کنند، باید بدانند که جنگلها، مراتع و چشم اندازهای طبیعی، سرمایه ملی ماست که متعلق به تک تک ما و نسل های بعدی مان است، پس با سهل انگاری و بی مسئولیتی، به خودمان خسارت وارد نکنیم. قدر داشته های طبیعت زیبای کشورمان را بدانیم.

امیدی با اشاره به مطلب فوق، افزود:  کاری کنیم که کشورهایی مدعی پیشرفت، آرزوی حس طبیعت دوستی ما را داشته باشند بیایید در سالی که به فرموده رهبرعزیزمان بنام جهش تولید نامگذاری شده، جهش فرهنگی بخصوص جهش فرهنگ منابع طبیعی داشته باشیم مطمئنا فرهنگ غنی ما، از بسیاری از خسارت ها پیشگیری خواهد نمود.

وی از نصب تابلوهای “حریق ممنوع” در مناطق جنگلی و مرتعی شهرستان خبر داد و بیان کرد: کلیشه ای در مورد پیشگیری از  حریق آماده شده که روی تابلوهایی از جنس تخته چوبی حک شده و در مسیرهای بحرانی و مورد نیاز نصب خواهد شد امیدواریم که این حرکت در اطلاع رسانی خطر آتش سوزی و کاهش حریقها نقش موثری داشته باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !