امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۱۷:۰۲ - شنبه ۲۴ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برداشت ۱۱ هزار تن بادام در گیلان
گیلنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بادام‌کاران گیلانی امسال در سه هزار هکتار از اراضی خود بادام‌زمینی کشت کردند، گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۹ بیش از ۱۱ هزار تن بادام باارزش ریالی سه هزار میلیارد تومان در استان گیلان برداشت شود. به گزارش گیلنا از رشت، […]

گیلنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بادام‌کاران گیلانی امسال در سه هزار هکتار از اراضی خود بادام‌زمینی کشت کردند، گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۹ بیش از ۱۱ هزار تن بادام باارزش ریالی سه هزار میلیارد تومان در استان گیلان برداشت شود.

۱۱ هزار تن بادام در گیلان برداشت می‌‎شود

به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی با بیان اینکه توسعه صنعت کشاورزی نقش مهمی در ایجاد رفاه اجتماعی در جامعه دارد، اظهار کرد: توجه و تقویت به قابلیت‌های بخش کشاورزی می‌تواند به‌صورت فزاینده‌ای رونق تولید، امنیت غذایی، اشتغال، ثروت و رفاه عمومی را در پی داشته باشد.

وی به‌پیش بینی خود از میزان برداشت بادام‌زمینی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: بادام‌کاران گیلانی امسال در سه هزار هکتار از اراضی خود بادام‌زمینی کشت کرده و پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۹ بیش از ۱۱ هزار تن بادام باارزش ریالی سه هزار میلیارد تومان در استان گیلان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، آستانه‌اشرفیه را قطب تولید بادام‌زمینی در استان گیلان معرفی کرد و افزود: علاوه بر آستانه‌اشرفیه در دیگر شهرهای استان ازجمله رشت، تالش، رودبار و بندرانزلی هم بادام‌زمینی کشت و برداشت می‌شود.

درجانی با اذعان به اینکه پنج هزار خانوار در استان گیلان مشغول انجام کشت بادام‌زمینی هستند، بیان کرد: در استان گیلان هشت کارخانه و همچنین ۲۰۰ کارگاه سنتی مشغول فرآوری بادام و بسته‌بندی آن هستند که این امر نشان‌دهنده اهمیت این محصول پربرکت در استان گیلان است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت بذر در توسعه کیفی کاشت بادام‌زمینی تصریح کرد: در سنوات گذشته تعدادی از ارقام و لاین‌های مختلف وارد کشور و استان شده و اقدامات اولیه و بررسی سازگاری آن‌ها در استان توسط مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام‌شده است.

با اشاره به توزیع بذر مرغوب در بین بادام‌کاران گیلانی افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در مرحله معرفی رقم برای تولید بذر گواهی‌شده و نیز معرفی شرکت خصوصی در تولید بذر گواهی‌شده برای اخذ مجوز از موسسه ثبت و گواهی و کنترل بذر اقداماتی انجام‌گرفته است که شرکت مذکور علاوه بر آن در دو سال گذشته نیز بذور مرغوب تولید و بین زارعین توزیع کرده است.

درجانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بادام‌زمینی را خواص دارویی آن عنوان کرد و گفت: این محصول علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام‌زمینی، کره بادام‌زمینی، علوفه و مصارف صنعتی و نیز به دلیل وجود چربی‌های غیراشباع و پروتئین بالا نیز دارای کاربرد پزشکی ازجمله درمان کاهش‌دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !