امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۵۷:۴۷ - یکشنبه ۱۸ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حواشی یک تجلیل “گزینشی” در فرمانداری رشت
گیلنا – دعوت گزینشی فرمانداری رشت برای تقدیر از گروه‌های جهادی فعال در حوزه مبارزه با کرونا، انتقادات بسیاری را در صفحات مجازی از سوی فعالان فرهنگی و جهانی آنان به دنبال داشت.   به گزارش گیلنا از رشت، روز گذشته جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان رشت به‌منظور تجلیل از گروه‌های جهادی و سمن‌های پیشتاز در […]

گیلنا – دعوت گزینشی فرمانداری رشت برای تقدیر از گروه‌های جهادی فعال در حوزه مبارزه با کرونا، انتقادات بسیاری را در صفحات مجازی از سوی فعالان فرهنگی و جهانی آنان به دنبال داشت.

گلایه گروه‌های جهادی از دعوت گزینشی فرمانداری رشت برای تجلیل از جهادگران

به گزارش گیلنا از رشت، روز گذشته جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان رشت به‌منظور تجلیل از گروه‌های جهادی و سمن‌های پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا برگزار شد.

این جلسه که عصر روز شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با حضور برخی از گروه‌های جهادی و سمن‌ها برگزار شد، واکنش برخی از کاربران فضای مجازی و فعالان جهادی، رسانه‌ای و فرهنگی شهرستان رشت را در پی داشت.

مسؤول گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) در واکنش به این اقدام فرمانداری رشت، در فضای مجازی گله‌مندی و اعتراض گروه‌های جهادی‌ای را که در این مراسم نامی از آن‌ها برده نشد را به سمع فرماندار رشت رساند.

معین وفادار در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در رشت گفت: “در این جلسه فرمانداری از گروه‌های وابسته به خود به‌صورت فرمالیته دعوت به عمل آورد، سؤال ما این است که خود آقای فرماندار در ایام کرونا کجا بودند؟ زحمت شبانه‌روزی بچه‌های جهادی را چه کسی دید؟”

وی با بیان اینکه جهادگری ادبیات، شاکله و نظم و نظام خاص خود را دارد، گفت: متأسفانه باید گفت که فرماندار رشت یک مدیر جهادی نیست و نباید در مورد کار جهادی صحبت کند، کسانی می‌توانند درباره کار جهادی صحبت کنند که روحیه و باور جهادی داشته باشند و خودشان جهادی باشند.

مسؤول گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه جهادگران از تمام تعلقات مادی و دنیوی خودشان می‌گذرند، افزود: شهر رشت خیلی وقت است که فرماندار ندارد آن‌هم از نوع انقلابی، هرکس که می‌آید دستاویز بازی‌های سیاسی دولتی است و بر اساس یک‌چیز پوشالی و از پیش تعیین‌شده چند صباحی می‌ماند و می‌رود، اما این جهادگران هستند که با رفتن و آمدن هر مسؤولی روحیه خود را از دست نمی‌دهند و همچنان پای‌کار انقلاب، مردم و نظام هستند و به داد مردم می‌رسند.

* برنامه تجلیل فرمانداری رشت یک شوی تبلیغاتی بود و افرادی که در آن شرکت کردند نیز بازیگران این شوی تبلیغاتی !

وفادار با تأکید بر اینکه انتظار گروه‌های جهادی در زمان شیوع کرونا از فرماندار رشت بیشتر بود، بیان کرد: به عقیده بنده برنامه تجلیل دیروز تنها یک شوی تبلیغاتی بود و افرادی که در آن برنامه شرکت کردند نیز تنها بازیگران این شوی تبلیغاتی بودند، حتی اگر یک یا دو گروه جهادی نیز در این برنامه حضور داشتند باید جلسه را ترک می‌کردند، جلسه‌ای که با عنوان تجلیل از جهادگران برگزار شود و جهادگران در آن حضور نداشته باشند جلسه باطلی است.

اکثر گروه‌های جهادی پیشتاز در مبارزه با کرونا که گزارش اقدامات آن‌ها در خبرگزاری فارس گیلان نیز انعکاس داده شد در جلسه تجلیل روز گذشته فرمانداری رشت حضور نداشتند، از بین این گروه‌ها می‌توان به گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) رشت، گروه متخصصان جهادی فردوس، گروه قاسم ابن الحسن (ع)، گروه جهادی نفحات رشت، گروه جهادی علمدار، مهر امام رضا (ع)، گروه جهادی جوادالائمه (ع) رشت و گروه جهادی همه باهم تا برای خدا و بسیاری از گروه‌های جهادی و هیئات و مجموعه‌های فرهنگی که در ایام کرونا در خیابان‌ها و بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها برای غسل و تدفین اموات کرونایی فعالیت می‌کردند، اشاره کرد.

این اقدام فرمانداری که برخی از جهادگران معتقدند تنها یک شوی تبلیغاتی بوده و زحمات جهادگران به‌هیچ‌وجه در آن در نظر گرفته نشده واکنش و اعتراض کاربران فضای مجازی و فعالین فرهنگی و رسانه‌ای استان را در پی داشت که معتقدند این دعوت گزینشی بوده و عنوان این جلسه نباید تجلیل از جهادگران پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا ذکر می‌شد، چراکه جهادگرانِ پیشتاز در آن حضور نداشته و دعوت نشده بودند.

یکی دیگر از کاربران در واکنش به این اقدام فرمانداری رشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “از روابط عمومی فرمانداری رشت می‌خواهیم که اسامی سمن‌ها و دلیل دعوتشون در جلسه تقدیر از جهادگران در مبارزه با کرونا رو رسماً اعلام کنه تا شاید ماها توجیه بشیم، این همایش تجلیل از جهادگرا بود یا معرفی سمن‌های نورچشمی؟”

البته برخی از جهادگران و کاربران فضای مجازی معتقدند که دلیل این اعتراضات و گله‌مندی‌ها عدم دعوت از گروه‌های جهادی پای‌کار در زمان کرونا نبوده بلکه عدم معرفی افراد مؤثر به مردم است.

یکی دیگر از کاربران نیز به این اقدام واکنش نشان داد و گفت: “جلسات زیادی در فرمانداری رشت برگزار می شه و تقدیر نمادین هم یکی از اوناست، اما بسیجی همیشه مظلوم بوده و هست، کسی که واقعاً بخواد کار جهادی بکنه اول باخدا معامله می کنه، ناراحتی همه جهادگران واقعی رشت هم عدم دعوتشون به این جلسه تقدیر نمادین نبود و اصلاً خیلیاشون هم این دعوت رو رد می‌کردن، درد و ناراحتی اصلی اینه که جهادگر و دلسوز واقعی رو دارن به مردم معرفی نمی کنن، خیلی دوست دارم فعالیت‌های حاضرین در جلسه رو با یه بسیجی پای‌کار مقایسه کنم!”

دیگر فعال مجازی نیز در صفحه شخصی خود به این اقدام فرمانداری واکنش نشان داد و نوشت: “اگر جوان‌های جهادی نیاز به دیدن شدن و تشویق مسؤولان داشتند هرگز پای به خطرناک‌ترین بخش‌های کرونایی یعنی بیمارستان و غسال‌خانه نمی‌گذاشتند ولی باید با وقاحت مبارزه کرد. در اواسط کرونا نسبت به بایکوت اخبار گروه‌های جهادی در چند رسانه منتسب به دولت و سیاسیون استان نقد داشتن و گفتم این جماعت هرگونه حرکتی که به نفع مردم بوده و توسط انقلابی‌ها انجام شود را منعکس نمی‌کنند یا بسیار ناچیز مخابره می‌کنند تا الگوی جوان مؤمن انقلابی در اذهان شکل نگیرد”.

* نگاه نمایشی به گروه‌های جهادی آفت بزرگی است

مسؤولان گروه متخصصان جهادی فردوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی نیازی به تقدیر و تشکر ندارند، اظهار کرد: بی‌توجهی نهادهای دولتی به دغدغه‌های جهادی و نگاه صرفاً نمایشی به گروه‌های جهادی با برگزاری مراسمات و تقدیر و تشکرات مرسوم آفت بزرگی است.

محمدرضا فرزانه با بیان اینکه نهادهای دولتی باید در امور جهادی از جوانان جهادگر حمایت کنند و همراهشان باشند، گفت: نقش نهادهای دولتی و اداره شهری و شهرستانی در رفع معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی انکارناپذیر است و باید جلساتی با محوریت آسیب‌شناسی و ارائه راه‌حل برای آن تشکیل شود.

این بخشی از واکنش‌های جهادگران نسبت به اقدام گزینشی فرمانداری رشت در قالب دلنوشته‌های اعتراضی بود و همچنین بسیاری از فعالان فرهنگی گیلان نیز نادیده گرفتن زحمات بسیجیان، گروه‌های فعال مردم‌نهاد و جهادگران در ایام مبارزه کرونایی را ناشی از سیاست‌زدگی فرمانداری رشت دانسته./فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !