امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۳۵:۳۲ - دوشنبه ۱۲ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان از طریق سد سفیدرود
گیلنا – مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به رها سازی ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب در شبکه های تحت آبیاری سد سفیدرود، گفت: طرح نوبت بندی آب در کانال فومنات در حال اجرا است. به گزارش گیلنا از رودبار وحید خرمی با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفند سال گذشته تا به امروز […]

گیلنا – مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به رها سازی ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب در شبکه های تحت آبیاری سد سفیدرود، گفت: طرح نوبت بندی آب در کانال فومنات در حال اجرا است.

رهاسازی ۹۰۶ میلیون مترمکعب در شبکه آبیاری کشاورزی

به گزارش گیلنا از رودبار وحید خرمی با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفند سال گذشته تا به امروز ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب در شبکه آبیاری و زهکشی برای اراضی تحت پوشش شبکه رهاسازی شده است، اظهار کرد: از این میزان ۱۳۹ میلیون متر مکعب از طریق کانال آب بر فومنات وارد اراضی شالیزاری شده است.

وی با بیان اینکه از طریق این کانال ۵۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و بخشی از بندر انزلی آبیاری می‌شوند، افزود: ۴۰۶ میلیون متر مکعب دیگر نیز از طریق کانال چپ سنگر برای آبیاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان رشت رهاسازی شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: باقی لیت میزان آب رها شده معادل ۳۱۲ میلیون متر مکعب از طریق کانال راست سنگر و پایاب سد برای آبیاری ۵۶ هزار هکتار از اراضی شالیزارهای شرق استان اعم از آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، بخشی از املش و سیاهکل رها سازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره آب پشت سد سفیدرود یک میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: ورودی سد ۱۵۵ متر مکعب بر ثانیه و خروجی سد نیز ۲۱۷ متر مکعب بر ثانیه است.

خرمی با اشاره به اینکه ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان از طریق سد سفیدرود آبیاری می‌شوند، با توجه به کاهش ورودی آب طرح نوبت بندی رها سازی آب در کانال آب بر فومنات به صورت چهار روز وصل و چهار روز قطع در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: در آینده نیز با پایش وضعیت و میزان ورودی آب طرح نوبت بندی در کل شبکه پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه گیلان با اشاره به پر آب بودن کانال‌های آبیاری و رهاسازی آب در شبکه و فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرها با توجه به تعطیلات پیش رو از شهروندان و مسافران خواست از نزدیک شدن به این مناطق جدا خودداری کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !