امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۲۳:۰۱ - شنبه ۱۰ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
لزوم توجه ویژه مسئولان کشوری به صنعت برق گیلان
گیلنا – نماینده ولی‌فقیه در گیلان استفاده با بیان اینکه ایران پرمصرف‌ترین کشور در انرژی برق است، گفت: در بیشتر نقاط گیلان تیر و کابل‌های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.   به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان با تسلیت […]

گیلنا – نماینده ولی‌فقیه در گیلان استفاده با بیان اینکه ایران پرمصرف‌ترین کشور در انرژی برق است، گفت: در بیشتر نقاط گیلان تیر و کابل‌های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

ایران پرمصرف‌ترین کشور در انرژی برق است/ضرورت بازسازی کابل‌های برق فرسوده گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان با تسلیت ایام رحلت امام (ره) اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی روستاهای اطراف شهرها برق نداشتند.

وی به برق‌دار شدند بیشتر روستاهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رفاه ایجادشده، به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه شاکر خدای متعال، انقلاب اسلامی و خون شهدا هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم ما از نعمت برق برخوردارند درعین‌حال پرمصرف‌ترین کشور در انرژی برق هستیم و این اسراف است.

فلاحتی بر آسیب‌شناسی صنعت برق به‌ویژه برق گیلان تأکید کرد و گفت: برخی از آسیب‌ها ناشی از برنامه‌های کشوری و وزارت نیرو است و شرکت‌های استانی مجری این برنامه‌ها هستند.

وی نوسازی کابل‌های برق را نخستین موضوع در آسیب‌شناسی صنعت برق دانست و بیان کرد: در بیشتر نقاط گیلان تیر و کابل‌های برق فرسوده هستند و نیاز به بازسازی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ورود سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر به استان، گفت: می‌طلبد مسؤولان کشوری به صنعت برق گیلان توجه ویژه داشته باشند.

فلاحتی تیر برق‌های موجود را از موضوع‌های مهم در توزیع برق در شهرها و روستاها ذکر کرد و افزود: رصد تیرهای برق در روستاها و شهرها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وجود تیرهای برق در وسط کوچه‌ها و خیابان‌ها به دلیل عقب‌نشینی بناها در شهرها آسیب اجتماعی را به همراه دارد، گفت: البته همکاری شهروندان با دستگاه‌های متولی تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به شکستگی تیرهای برق در بحران برف سال گذشته گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از روستاها به دلیل شکستگی تیرهای برق تا دو هفته برق نداشتند و از آسیب‌ها محسوب می‌شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه بخش اعظم حسن کارها وجود ناظران دارای چشم تیزبین است، بیان کرد: اگر نظارت‌ها جدی و مستمر باشد خسارت‌ها کاهش می‌یابد.

وی بر مطالبه گری دستگاه‌های متولی از مسؤولان کشوری تأکید کرد و گفت: ترانس‌های برق در گیلان خیلی ضعیف است و این برای استان خوب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خواستار در اولویت قرار دادن مناطق دورافتاده توسط شرکت توزیع نیروی برق شد و بیان کرد: مردم در روستاهای دوردست از حیث امکانات محروم هستند بنابراین می‌طلبد به مناطق ضعیف زودتر رسیدگی کنید.

فلاحتی با بیان اینکه مسکوت گذاشتن آسیب‌ها برای مردم سخت است، گفت: خدمتگزار مردم هستیم بنابراین حضور مسؤول در کنار مردم آن‌ها را امیدوار می‌کند.

وی عرضه تقاضا در وسایل انرژی‌زا را سبب افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از انرژی برق باید به مردم آموزش داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان استفاده از کارشناسان به‌منظور استفاده بهینه برق توسط مردم را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: آموزش مردم در استفاده نعمت برق حائز اهمیت است و باید در مصرف بی‌رویه فکری کنید.

گیلان یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز در این جلسه با اشاره به وجود یک‌میلیون و ۴۷۰ هزار مشترک برق در استان اظهار کرد: سال‌های اخیر با بحران‌هایی مواجه بودیم و مهم‌ترین آن بحران برف است.

محمد اسماعیل هنرمند با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تاکنون اعتبارات ویژه برای بازسازی شبکه برق گیلان اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: گیلان جزو استان‌های بحران‌خیز محسوب می‌شود و اگر اعتبارات ویژه اختصاص داده نشود با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های توزیع نیروی برق گیلان را تابستان و افزایش مصرف برق عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کنترل و صرفه‌جویی مصرف برق تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم ضمن اینکه رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین مهم است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !