امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۳۵:۵۱ - جمعه ۲۶ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
بستری شدن ۱۴ کودک آستارایی به‌دلایل گوارشی در بیمارستان
گیلنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری شدن ۱۴ کودک آستارایی در بیمارستان، گفت: دلایل ابتلای این کودکان به علائم اسهال و استفراغ در دست بررسی است. به گزارش گیلنا از آستارا دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به گزارش بستری شدن تعدادی کودک در بیمارستان به علائم اسهال و استفراغ، […]

گیلنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری شدن ۱۴ کودک آستارایی در بیمارستان، گفت: دلایل ابتلای این کودکان به علائم اسهال و استفراغ در دست بررسی است.
بستری شدن ۱۴ کودک آستارایی به‌دلایل گوارشی در بیمارستان

به گزارش گیلنا از آستارا دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به گزارش بستری شدن تعدادی کودک در بیمارستان به علائم اسهال و استفراغ، اظهار کرد: به منظور بررسی موضوع با هیئتی در شهرستان آستارا حضور یافتیم.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید، گزارشی کامل توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا و رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی این شهرستان در خصوص وضعیت بیماران، سوابق، تماس‌ها و محیط زندگی آنها ارائه شد، گفت: محیط زندگی برخی از بیماران مورد بازدید قرار گرفت و به نتایجی دست یافته‌ایم و باید آزمایش‌ها در این زمینه برای دستیابی به نتیجه نهایی تداوم یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه آزمایش از بیماران و محل زندگی آنها انجام شده و برای آزمایشگاه مرکزی در رشت ارسال شده است، افزود: آنچه که مشاهده می‌شود، امروز (جمعه ۲۶ اردیبهشت) بستری جدیدی را از کودکان نداشتیم و چند بیمار بزرگسال نیز مراجعه کرده‌اند که گمان می‌کنیم، تاریخ ابتلای آنها در یک روز باشد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه کودکان زودتر بیماری را نشان می‌دهند، اظهار کرد: باید منتظر ماند و دید که نمای طغیان این بیماری چگونه است تا بهتر بتوانیم اعلام نظر کنیم.

وی، ادامه داد: آنچه پیش بینی می‌شود، این بیماری از انواع ویروس‌ها نشأت گرفته است و به طور قاطع می‌گوئیم که هیچ ارتباطی بین این بیماری و کرونا وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه ارتباط بیماری‌ها با کرونا از نگرانی‌های امروز مردم است، ضمن تأکید بر اینکه آزمایش‌های کرونا از همه بیماران گرفته شده است، تصریح کرد: این بیماران علائم تنفسی ندارند و شرایط و تماس‌ها نشان گر این است که هیچ ارتباط مستقیمی بین این افراد با بیماران کرونایی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از شهر آستارا نیز فاضلاب رها شده است و از همین لحظه عملیات آهک پاشی در آن مناطق نیز آغاز شد تا طغیان این بیماری جدید کنترل شود.

حیدرزاده ادامه داد: از مسئولان حوزه آب آستارا درخواست شده است تا میزان کلر آب را بالا ببرند و این از کارهایی است که در اینگونه شرایط بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

وی در ادامه از بستری ۱۴ کودک در بیمارستان شهید بهشتی آستارا از روز سه شنبه تاکنون خبر داد و گفت: از بزرگسالان نیز بستری نداشتیم و همه آنها به شکل سرپایی نیز درمان شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: همه کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا، بهورزها، مراقبین بهداشت، پزشکان خانواده و سایر دست اندرکاران در این شهرستان مرزنشین شمال کشور پیگیر این بیماری هستند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !