امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۵۸:۱۵ - سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صومعه‌سرا قطب زراعت صنوبر در کشور
گیلنا – معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان صومعه‌سرا را قطب زراعت صنوبر در کشور معرفی کرد و گفت: در سال گذشته ۶۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و دیگر نهال‌ها بین متقاضیان توزیع شد. به گزارش گیلنا ، محمدرضا عبداللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واگذاری زمین‌های زراعت برای چوب […]

گیلنا – معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان صومعه‌سرا را قطب زراعت صنوبر در کشور معرفی کرد و گفت: در سال گذشته ۶۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و دیگر نهال‌ها بین متقاضیان توزیع شد.

صومعه‌سرا قطب زراعت صنوبر در کشور

به گزارش گیلنا ، محمدرضا عبداللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واگذاری زمین‌های زراعت برای چوب باعث ایجاد اشتغال می‌شود، اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ملی زراعت چوب در سال جاری به متقاضیان واگذار شد تا این افراد بتوانند به ایجاد اشتغال کمک کنند.

وی با اشاره به مقدار زمین زراعی چوب واگذارشده به متقاضیان در سال گذشته گفت: واگذاری این زمین‌ها به اشتغال ۵۰۰ نفر کمک می‌کند به همین دلیل در سال گذشته ۶۶۰ هکتار از زمین‌های ملی زراعی چوب به افراد واجد شرایط واگذار شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اذعان به اینکه در تلاشیم تا کمبود مواد خام سلولزی جلوگیری شود، تصریح کرد: از دو سال گذشته طرح تنفس و توقف بهره‌برداری از جنگل در استان گیلان اجرا شد تا از این طریق بتوان از کمبود مواد خام سلولزی جلوگیری شود و امیدوارم این طرح به‌خوبی در استان گیلان اجرایی شود.

عبداللهی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن برنامه ششم توسعه در واگذاری زمین‌های ملی زراعی افزود: با تلاش مسؤولین مربوطه تا به الآن در ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های ملی گیلان، چوب، زراعت می‌شود همچنین باید واگذاری شش هزار هکتار از زمین‌های ملی زراعت طبق برنامه ششم توسعه مورد تأکید قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش برداشت صنوبر در زمین‌های زراعی بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار مترمکعب صنوبر و توسکا در زمین‌های ملی کاشت شد که با همکاری مسؤولین و نهادهای مربوطه این میزان تا سال آینده به مقدار ۱۰۰ هزار مترمکعب رسیده تا به اشتغال استان و کشور کمک کند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان نهال رایگان بین متقاضیان توزیع می‌کند، گفت: تاکنون  ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب از زمین‌های خصوصی برداشت‌شده است امیدوارم این روند ادامه پیدا کند

عبداللهی صومعه‌سرا را قطب زراعت صنوبر در کشور معرفی کرد و گفت: در سال گذشته ۶۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و دیگر نهال‌ها بین متقاضیان توزیع شد.

وی با اشاره به میزان عرصه‌های ملی در استان گیلان خاطرنشان کرد: عرصه‌های ملی شامل زمین‌های جنگلی مرتعی و ساحلی است که استان گیلان شامل ۸۰۰ هزار هکتار از وسعت گیلان یعنی ۷۲ درصد جزو عرصه‌های ملی است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !