امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۳۸:۳۶ - چهارشنبه ۲۴ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس منابع طبیعی رودبار خبر داد؛
اجرای پروژه کنترل سیلاب با اعتبار ۷ میلیارد ریال در نمک آوران رودبار
      گیلنا- رئیس منابع طبیعی شهرستان رودبار از اجرای پروژه کنترل سیلاب با احداث پنج بند رسوب گیر و ذخیره کننده آب  در حوضه آبخیز نمک آوران این شهرستان خبر داد. دکتر علی امیدی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار، با اشاره به اهمیت اجرای پروژه کنترل سیلاب با احداث پنج بند […]

 

 

 

گیلنا- رئیس منابع طبیعی شهرستان رودبار از اجرای پروژه کنترل سیلاب با احداث پنج بند رسوب گیر و ذخیره کننده آب  در حوضه آبخیز نمک آوران این شهرستان خبر داد.

دکتر علی امیدی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار، با اشاره به اهمیت اجرای پروژه کنترل سیلاب با احداث پنج بند رسوب گیر و ذخیره کننده آب  در حوضه آبخیز نمک آوران، اظهار کرد؛ جنس سدهای احداثی از نوع سنگ ملاطی بوده که از مقاومت بیشتری نسبت به بندهای گابیونی برخوردارند.

به گفته وی، اعتبار این پروژه بمیزان هفت میلیارد ریال بوده که از محل صندوق توسعه، به فرمان مقام معظم رهبری جهت اجرای طرح های آبخوانداری تامین شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار با تقدیر از تلاش های مجری این پروژه، بیان کرد؛ پروژه کنترل سیلاب با احداث پنج بند رسوب گیر و ذخیره کننده آب  در حوضه آبخیز نمک آوران توسط شرکت ابنیه ساز کندوج اجرا شد.

امیدی با اشاره به مزایای اجرای این پروژه گفت؛ در سال اول بعد از اجرای پروژه، کلیه سیلابهای حوضه آبخیز نمک آوران مهار شد و حجم آب قابل توجهی بمیزان پنج هزار مترمکعب پشت سدها ذخیره شده، که این مهم در جنوبی ترین شهر گیلان کاری بسیار ارزشمند است

وی به تشریح مزیت های دیگر این پروژه پرداخت و افزود؛ علاوه بر رسوب گیربودن سدهای احداثی، آب ذخیره شده در دل زمین نفوذ کرده و باعث پرآب شدن سفره های زیرزمینی منطقه می شود. ضمنا با اقدام داوطلبانه پیمانکار پوروژه، کانال انتقال آب روستای نمک آوران لایروبی شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار با بیان اینکه حوضه آبخیز نمک اوران به مساحت حدود هزار هکتار از حوضه های آبخیز رزان بیورزین بوده، گفت؛ این حوضه به مساحت کلی ۷۹۴۲ هکتار، بخشی از آبخیز رودخانه شاهرود را تشکیل می دهد که  با احداث بندهای گابیونی و سنگ ملاطی از ورود رسوبات به رودخانه شاهرود و پشت سد منجیل جلوگیری بعمل آمده و در نتیجه موجب افزایش طول عمر مفید سد سفیدرود می شود.

امیدی همچنین با تقدیر از اهالی لوشان و روستای نمک آوران، بیان کرد؛ این پروژه هدیه ای از اداره منابع طبیعی رودبار و معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گیلان به اهالی خوب و خونگرم لوشان و روستای نمک آوران مبارک باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !