امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۲۶:۲۹ - چهارشنبه ۲۴ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
نیمی از شالیزارهای گیلان نشا شدند
گیلنا -رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشا ۴۲ درصد اراضی شالیزاری استان، گفت: این میزان معادل ۱۰۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان است. به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی با اشاره شروع نشاکاری اراضی شالیزاری استان گیلان، گفت: تاکنون ۴۲ درصد معادل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری […]

گیلنا -رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشا ۴۲ درصد اراضی شالیزاری استان، گفت: این میزان معادل ۱۰۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان است.

۴۲ درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشا شد

به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی با اشاره شروع نشاکاری اراضی شالیزاری استان گیلان، گفت: تاکنون ۴۲ درصد معادل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نشا شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی از شالیکاران خواسته شده تا پروتکل‌های بهداشتی را در هنگام نشا رعایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خزانه گیری ۱۰۰ درصدی اراضی شالیزاری استان، گفت: کشت مکانیزه به شالیکاری توصیه شده و انتظار می‌رود ۶۵ درصد در بخش کشت و ۷۰ درصد برداشت محصول برنج در استان گیلان به صورت مکانیزه انجام شود.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود.

درجانی با بیان اینکه ۶۵۰۰ دستگاه نشاکار برای کشت برنج در استان گیلان آماده شده است، تصریح کرد: بیش از ۳۵۰۰ دستگاه ماشین آلات برداشت نیز آماده کار و فعالیت هستند و توجه به این موضوع علاوه بر افزایش بهره وری در حفظ سلامتی کشاورزان و رعایت نکات بهداشتی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم در حوزه توزیع بذر و تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ بانک نشا در استان فعال است و بیش از ۳۰ درصد از مزارع و شالیزارهای استان امکان استفاده از بانک نشا را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی از توصیه‌های ما به کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از ظرفیت‌ها محلی و خانوادگی برای نشا شالیزارها است، گفت: در صورت بهره گیری از ظرفیت‌های کارگران سایر روستاها باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعریف شده، رعایت شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !