امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۱۸:۳۰ - چهارشنبه ۲۴ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:
بقاع متبرکه گیلان میزبان مراسم شب های قدر
گیلنا – مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم شب های قدر در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به برگزاری مراسم شب قدر هستند. به گزارش گیلنا از رشت حجت الاسلام ستار علیزاده، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مساجد و […]

گیلنا – مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری مراسم شب های قدر در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به برگزاری مراسم شب قدر هستند.

برگزاری مراسم شب های قدر در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش گیلنا از رشت حجت الاسلام ستار علیزاده، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مساجد و اماکن متبرکه، اعم از حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مجاز هستند مراسم شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در این مراسم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر است، افزود: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به ادارات اوقاف و بقاع متبرکه اعلام شده که رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته مانند شبستان الزامی است.

علیزاده یادآور شد: اطلاع رسانی از سوی هیئت امنا بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است، گفت: مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حضور تمام افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد، گفت: افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند.

علیزاده ادامه داد: انجام سایر برنامه‌های مذهبی از قبیل برگزاری نماز جماعت به صورت رسمی اعلام نشده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !