امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۰۳:۳۹ - چهارشنبه ۲۴ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با نخستین شب از لیالی قدر؛
نجوای «الغوث الغوث» در شهرهای گیلان/ هوا عطر معنویت گرفت
گیلنا- همزمان با نخستین شب از لیالی قدر و با بازگشایی دوباره مساجد نجوای «الغوث الغوث» در گیلان طنین انداز و هوای شهر معنوی شد. به گزارش گیلنا از رشت،ماه پر فضیلت رمضان به شب‌های سرنوشت ساز خود رسید. هر چند که ماه رمضان ۹۹ با همه ماه‌های رمضان سال‌های گذشته متفاوت بود اما باز […]

گیلنا- همزمان با نخستین شب از لیالی قدر و با بازگشایی دوباره مساجد نجوای «الغوث الغوث» در گیلان طنین انداز و هوای شهر معنوی شد.

نجوای «الغوث الغوث» در شهرهای گیلان/ هوا عطر معنویت گرفت

به گزارش گیلنا از رشت،ماه پر فضیلت رمضان به شب‌های سرنوشت ساز خود رسید. هر چند که ماه رمضان ۹۹ با همه ماه‌های رمضان سال‌های گذشته متفاوت بود اما باز هم روزه داران برای رسیدن به این شب‌ها لحظه شماری می‌کردند.

امسال شیوع ویروس کرونا سبب شده بود که از ماه‌های پیش به دلیل بسته شدن مراکز و اماکن مذهبی، مساجد، حرم های مطهر همه روزه داران خود را برای احیایی متفاوت در شب‌های قدر در منازل و در کنار خانواده‌ها آماده کنند اما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی کرونا و تأکید به اهمیت دعا و نیایش، مسئولان این ستاد بر آن شدند تا با برگزاری جلسه و تدوین پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط را برای بازگشایی این اماکن در شب‌های قدر برای مردم فراهم کنند.

در نخستین شب از لیالی قدر و با بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی و مصلاها شرایط برای حضور روزه داران فراهم شده و گیلانیان نیز همانند مردم سایر نقاط ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن حضور یافته و به دعا و نیایش و عزاداری در فراق مولای متقیان علی (ع) پرداخته و با نجوای «الغوث الغوث» از درگاه خداوند متعال طلب عفو و بخشش گناهان کرده، شفای همه بیماران به ویژه بیماران گرفتار به ویروس کرونا را خواستار شدند.

شب قدر بهترین فرصت برای خلوت با خداوند متعال است

امیر جوان گیلانی حاضر در مراسم نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان امسال در گلزار شهدای رشت با اظهار خوشحالی از اینکه فرصتی فراهم شد تا امسال نیز در این مکان مقدس این شب را احیا بگیرد، اظهار کرد: شیوع کرونا به ما نشان داد که قدرت اصلی در دست خداوند متعال است و هر چه او بخواهد همان خواهد شد.

وی به اهمیت احیا در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: این شب‌ها بهترین فرصت برای خلوت کردن با خداوند است و در این شب بندگان برای بخشش گناهان خود به درگاه خداوند تضرع و زاری کرده و قرآن بر سر می‌گذارند.

جوان گیلانی با اشاره به متفاوت بودن ماه مبارک رمضان امسال با سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: ان شاء الله به حق همین شب‌های پر فضیلت خداوند هر چه زودتر این بلا را از سر مردم ایران، مسلمانان جهان و همه مردم دنیا کم کند باز به همان روزهای زیبای در کنار هم بودن بازگردیم.

دعا برای ظهور امام زمان مهم‌ترین دعای این شب‌هایمان باشد

مریم عمویی بانوی رشت که به همراه همسرش حاضر در مراسم شب قدر مصلای امام خمینی (ره) این شهر  با بیان اینکه چقدر خوب شد که امسال هم فرصت حضور در این مراسم را پیدا کردم، اظهار کرد: تا قبل از اعلام مسئولان برای بازگشایی مساجد و مصلاها در شب‌های قدر دلتنگ این مراسم بودم با خود می‌گفت کاش از فرصتی که خدا در سال گذشته به من داده بود بهتر استفاده می‌کردم.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا به ما فهماند که هیچ چیزی ابدی نیست، گفت: امسال با توجه به این موضوع می دانم که باید بهترین استفاده را از این شب‌های معنوی و پرفضیلت و به سرنوشت ساز داشته باشم شاید سال بعد چنین فرصتی برام فراهم نشود.

بانوی رشتی با تأکید بر این شب‌های قدر جز بهترین شب‌های سال است که سرنوشت انسان‌ها در آن رقم خورده می‌شود، افزود: باید همه ما در این شب‌ها برای ظهور مولایمان امام زمان (عج) دعا کنیم تا با ظهور شأن شرایط دنیا و حال مردمان آن را بهتر کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم شب‌های احیا ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در تمام مساجد استان، اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در تمام مساجدی که ظرفیت برگزاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را دارند، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید مهدوی تأکید کرد: در صورت برگزاری مراسم شب‌های احیا در مساجد، مصلاها و شبستان‌ها شهروندان باید فاصله حداقل یک متری، استفاده از ماسک و دستکش، سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی همراه داشته باشند.

وی افزود: مراسم شب‌های قدر روزهای ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک نیز همانند شب نوزدهم به صورت متمرکز در مصلای امام خمینی (ره)، میدان شهدای ذهاب، مساجد شاخص شهرستان رشت، محوطه آستان مقدس سید جلال الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم دعا، نیایش و مناجات در این شب‌ها یکی از نیازها مردم برای استغاثه به درگاه خداوند متعال است اما با توجه به شرایط موجود سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این باره  گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مساجد و اماکن متبرکه، اعم از حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مجاز هستند مراسم شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در این مراسم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را در این شب‌ها رعایت کنند، گفت: اولویت برگزاری این مراسم در فضای باز بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد با رعایت حداقل فاصله یک متری است که به همه هیئت‌های امنا ابلاغ شده است.

علیزاده یادآور شد: اطلاع رسانی از سوی هیئت امنا بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است، گفت: تمام افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه بیاورند./مهر

کد خبر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !