امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۲۲:۰۲ - یکشنبه ۲۱ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگاه ویژه “وقف” به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان
گیلنا – رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید بر تلاش سازمان اوقاف در توسعه بیشتر فرهنگ وقف در کشور گفت: مقوله وقف بسیار گسترده است و باید از آن نهایت بهره‌مندی را در حوزه‌های مختلف به‌مانند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برد. به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در دیدار با استاندار […]

گیلنا – رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید بر تلاش سازمان اوقاف در توسعه بیشتر فرهنگ وقف در کشور گفت: مقوله وقف بسیار گسترده است و باید از آن نهایت بهره‌مندی را در حوزه‌های مختلف به‌مانند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برد.

نگاه ویژه وقف به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به مهم‌ترین وظیفه موقوفات در کشور اظهار کرد: حفظ موقوفات، نظارت بر نیات واقفان و ارتقاء بهره‌وری سه تا مهم‌ترین وظیفه اوقاف در رابطه با موقوفات است.

وی با تأکید بر تلاش سازمان اوقاف در توسعه بیشتر فرهنگ وقف در کشور گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه انجام دهیم به همین دلیل نیت واقفان را به شاخه‌های خاص و اثربخش محدود کردیم تا علاوه برافزایش منافع حاصل از وقف بتوانیم وقف را توسعه دهیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اذعان به اینکه در حوزه وقف نگاه ویژه‌ای بر توسعه نهادهای دانش‌بنیان وجود دارد، تصریح کرد: مقوله وقف یک مقوله بسیار گسترده و بزرگ است که باید از همه ظرفیت‌ها برای بهره‌مندی صحیح از آنان استفاده کرد که یکی از استفاده‌ها توسعه نهادهای دانش‌بنیان است.

خاموشی یکی از اهداف سازمان اوقاف در حوزه وقف را توسعه اقتصادی برشمرد و افزود: مسؤولان سازمان اوقاف در تلاش‌اند تا وقفیات جدید به سمت توسعه اقتصادی و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

استاندار گیلان در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ وقف در جوامع اسلامی بسیار گسترش پیداکرده است، اظهار: شخص واقف برای دنیا و آخرت خود توشه‌ای بسیار ارزشمند جمع می‌کند زیرا این عمل بسیار دینی بوده و باعث پیشرفت فرهنگ، اقتصادی جامعه می‌شود.

ارسلان زارع با تأکید بر متناسب بودن وقف به نیازهای جامعه افزود: باید کاری کنیم تا فرهنگ وقف به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گسترش پیداکرده و متناسب با نیازهای جامعه باشد در این صورت فرهنگ وقف در کشور گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر وقف در توسعه علمی کشور گفت: مهم‌ترین راه برای رفع مشکلات اقتصادی و‌ اجتماعی توسعه علم و فناوری است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری وقف علم و فن‌آوری یکی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه هستند.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از زحمات خیرین در ایام کرونا در جامعه بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در استان گیلان خیران با کمک‌های خود باعث رفع کمبودهای اقلام بهداشتی شده و بسیار به کادر درمانی استان کمک کردند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !