به گزارش گیلنا از رودبار، منوچهر جمالی سوسفی در مورد انتشار خبری مبنی بر شیوع بیماری فاسیولا در گیلان که ناشی از مصرف گیاهان بومی است، گفت: فاسیولا یک نوع بیماری است که هر سال همزمان با فصل زراعت شیوع پیدا کرده و برخی افرادی که در مزارع و شالیزار فعالیت می‌کنند و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بدان مبتلا می‌شوند.

بیماری فاسیولا به راحتی قابل درمان است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتلا به این بیماری نگرانی به همراه ندارد، چرا که به راحتی قابل درمان است، کما اینکه هر سال افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به بیمارستان‌های مخصوصی مراجعه کرده و به صورت سرپایی مداوا شده و تنها تعداد محدودی از آنها در بیمارستان بستری می‌شوند.

استفاده از روش‌های مکانیزه در کشاورزی احتمال ابتلا به فاسیولا را کاهش می‌دهد

وی تصریح کرد: البته هم‌اکنون که اغلب فعالیت‌های زراعی به صورت مکانیزه انجام می‌شود، کمتر افراد به بیماری فاسیولا مبتلا می‌شوند و تنها تعدادی از کارگرانی که در مزارع فعالیت دارند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری فاسیولا، یادآور شد: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بهداشت فردی را به طور دقیق رعایت کرده و در شرایط کنونی که پیشگیری از ابتلا به کرونا هم مطرح بوده، دست‌های خود را به صورت کامل و مداوم بشویند و در تهیه مواد غذایی دقت کنند، همچنین سعی کنند با رعایت نکات بهداشتی با آلودگی‌ها ارتباط نداشته باشند.

بیماری فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیماری فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست و رعایت نکات بهداشتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به آن است، بنابراین نباید در این زمینه بزرگنمایی صورت بگیرد.