گیلنا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اظهار داشت: به منظور رفع معضل گذرگاه آبزیان، بازدید مشترکی با حضور کارشناسان محیط زیست و مدیران و کارشناسان خطوط لوله نفت منطقه‌ای و مرکزی از رودخانه‌های رودبار انجام شد.

 

به گزارش  گیلنا از رودبار، به منظور رفع معضل گذرگاه آبزیان، بازدید مشترکی با حضور کارشناسان محیط زیست و مدیران و کارشناسان خطوط لوله نفت منطقه‌ای و مرکزی از رودخانه‌های رودبار انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر گفت: شرکت خطوط لوله نفت برای حفاظت از خطوط لوله نفت در رودخانه‌های سفیدرود و سیاهرود اقدام به ساخت سازه‌هایی در عرض این رودخانه‌ها کرده که با ایجاد اختلاف سطح و جریان آبشاری، مانع از مهاجرت ماهیان و سایر آبزیان در مسیر این دو رودخانه شده است.

رامین حسین‌زاده اضافه کرد: این معضل فقط از طریق طراحی و ساخت گذرگاه آبزیان(Fish Way)، قابل حل است.

حسین‌زاده در خصوص جزئیات بازدید انجام شده، گفت: در این بازدید مشترک که بدنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و اداره محیط زیست رودبار انجام شد، شرکت خطوط لوله آمادگی خود را به منظور برطرف سازی این معضل و احداث گذرگاه مخصوص ماهی اعلام کرد و مقرر شد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت پس از تهیه طرح احداث گذرگاه، آن را جهت بررسی به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهند.