امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
۰:۵۳:۲۹ - سه شنبه ۱۶ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تسلیم کرونایی رسانه‌های غرب در برابر قدرت رسانه ای ایران
به گزارش گیلنا از رشت، مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در یادداشتی نوشت؛ کرونا ویروس بعد از گذشت دو ماه همچنان در ایران و بیش از ۲۰۰ کشور جهان قربانی می گیرد و دولت ها برای کاهش شمار مبتلایان و فوتی ها دست به اقدامات مختلفی می زنند تا از آلام روحی […]

به گزارش گیلنا از رشت، مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در یادداشتی نوشت؛
کرونا ویروس بعد از گذشت دو ماه همچنان در ایران و بیش از ۲۰۰ کشور جهان قربانی می گیرد و دولت ها برای کاهش شمار مبتلایان و فوتی ها دست به اقدامات مختلفی می زنند تا از آلام روحی روانی و حتی از مشکلات ایجاد شده برای خود بکاهند. در این میان رسانه ها بسان گذشته آگاهی بخش مردم شده و همراه کادر درمانی و نیروهای نظامی و بسیج دل به دریای خطر زدند و با ثبت صحنه‌های تلخ و شیرین از تلفات این میهمان ناخوانده بار دیگر ماندگار شدند. در وانفسای این خدمت بی منت اصحاب رسانه و خبرنگارانی که بی مباها به رسالت خبری خود می‌پرداختند همچون همیشه اخلاق توسط رسانه‌های مخالف انقلاب و نظام قربانی شد و با مطرح کردن مباحثی همچون متهم کردن ایران به عدم ارائه اطلاعات صحیح از آمار مبتلایان و فوتی ها پرداخته و موج رسانه‌ای تخریب برضد ایران به راه انداختند. رسانه‌هایی همچون اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، من و تو و برخی از وطن فروشان رسانه‌ای آن سوی مرزهای کشور در هماهنگی با ادبیات دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ایران را به عنوان کشوری که ناقل و منتشر کننده ویروس در جهان بود که معرفی کردند. در یک هجمه رسانه‌ای دیگر موضوع تخریب ائمه اطهار و بزرگان دینی و مذهبی دستمایه ایجاد تخریب شد تا با سوء استفاده از مذهب اینگونه وانمود کنند که حرم ائمه اطهار و امامزادگان مدفون در ایران شفادهنده هستند و نباید به بهانه رعایت مسائل بهداشتی مانع زیارت مردم شد رسانه‌های معاند و ضد انقلاب که در این جنگ رسانه‌ای و روانی مریم رجوی عجوزه گروهک منافقین را در اظهار نظر بر ضد جمهوری اسلامی ایران در کنار خود می‌دیدند هیچ نیتی جز ناآرامی روحی مردم ایران نداشته و ندارند و طی این مدت با پولهای کثیف سعودی و انگلیسی کارآمدی نظام در بحث بهداشت و درمان و مقابله با کرونا را هدف قرار دادند . نکته قابل تامل این بود که در طی مدت زمان شروع شیوع ویروس کرونا نظام در دو جبهه در حال مقابله با این بیماری وارداتی بود. در یک بُعد نظام سلامت کشور با ویروس کرونا مقابله کرد و در بعد دیگر نظام رسانه کشور با ویروسهای رسانه‌ای که درصدد ضربه زدن به شاهرگ های حیاتی نظام هستند. بررسی پیج های اینستاگرام کانال های خبری بی‌بی‌سی برای زبان ها و کشورهای مختلف در مدت زمان یک ماهه ۲۵ ژانویه تا ۲۵ سوریه نشان می‌دهد که بی‌بی‌سی فارسی با ۸۷۴ پست پرکارترین صفحه در بین تمام تمامی صفحات انستاگرامی بوده است درحالیکه این آمار برای بی بی سی هندی ۲۸۸ پست، بی بی سی انگلیسی ۱۹۴ پست، بی بی سی عربی ۱۲۰ پست، بی‌بی‌سی برزیل ۱۰۱ پست و بی‌بی‌سی روسی ۹۹ پست بوده است. رسانه های غربی از جمله بی بی سی فارسی برای تشویش اذهان ملت متوسل به اخبار دروغ و جعلی نیز می شدند تا ضدیت خود با نظام را چون همیشه به نمایش بگذارند و تا جایی پیش رفتند که با واکنش دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روبرو شد. و ی در توییتر نوشت :رسانه ملکه( بی بی سی فارسی) نگران از اینکه شبکه سعودی و آلبانی در مسابقه دروغ جا بماند بدون ذکر منبع عددی افزون بر مرگ و میر سندروم های حاد تنفسی در ایران را به جای کرونا قالب می‌کند، کرونا و شفافیت مثال‌زدنی ایران در انتشار اطلاعات آن خیلی ها رو آچمز کرده*
شبکه اینترنشنال نیز که در دشمنی رسانه‌ای با نظام میدان‌دار تحولات رسانه‌های ضد اخلاقی است و در نشر اخبار ناصحیح شهره است با شیوع ویروس کرونا در شهر قم اعلام می‌کند که رئیس سازمان اطلاعات سپاه در جلسه شورای عالی امنیت ملی مخالفت خود را با قرنطینه شدن این شرکت اظهار می‌کند اما فارغ از این که وی در شورای عالی امنیت ملی فعالیت و حضور ندارد، یا رسانه‌ای به نام من و تو توصیه ای در مورد کرونا از آیت الله بهجت مرجع تقلیدی که ۱۰ سال از رحلت ایشان می‌گذرد از شبکه خود پخش می‌کند. این رسانه‌ها در مدت زمانی که از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد خباثت و حقارت خود را به حدی رساندند که از آمار جدید ابتلا و فوت مردم به کرونا اظهار شور و شعف کرده و این خشنودی خود را نیز پنهان نمی کنند اما طبق آیه مکرو و مکرالله امروز ایالات متحده آمریکا فرانسه آلمان و انگلیس و برخی از دیگر همپیمانان سیاسی آنها که در ضدیت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستی بر آتش دارند و در صدر آمار مبتلایان و حتی فوتی‌ها در دنیا قرار گرفته اند با جنگ روانی و رسانه‌ای در صدد القای کاهش مایحتاج غذایی و دامن زدن به مشکلات فراوان اقتصادی کشور در سایه تحریم‌ها بودند که صدای شهروندان آنها و حتی روسای برخی از دولت‌های اروپایی و مسئولین سیاسی در ایالات متحده آمریکا در خصوص کمبود امکانات بهداشتی مواد ضدعفونی کننده، لباس های کادر درمانی، خالی شدن قفسه های مواد غذایی و خوراکی در فروشگاه‌ها، صف های طویل مردمی که به قصد خرید کالا به فروشگاه‌ها هجوم برده بودند، کمبودها و گلایه‌های کادرهای درمانی از عدم پیگیری دولتمردان به رغم سانسور رسانه‌ای به دنیا رسید اما موج رسانه‌ای انقلاب ایران هراسی رسانه های غربی را ناکام گذاشت و با تولید تهیه و نشر اخبار و گزارشات مختلف و با یک همیاری رسانه‌ای فضای امید را که دشمنان سعی در القای ناامیدی آن داشتند به جامعه و مردم برگرداند. در روزهای اول کمبود برخی امکانات از قبیل ماسک، دستکش، لباس های کادر درمانی شامل گان و حتی مواد ضدعفونی کننده دست و صورت به سرخط اخبار رسانه‌های غربی و موج رسانه ای بر ضد انقلاب، دستمایه ای برای تشویش اذهان مردم فراهم آورد، اما همت مردم، گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه، ارتش و حتی نیروهای ناجا تولیدکنندگان و صنعتگران مختلف را به تصویر کشاند و جو روانی کاذبی که به جامعه تزریق شده بود را آرام کرد. در استان گیلان به عنوان یکی از استان‌های درگیر کرونا و یکی از پنج قطب رسانه‌ای کشور، رسانه‌ها با حضور خود در صحنه و انتشار اخبار ضمن آگاهی بخشیدن به مردم و اطلاع رسانی به آنان در زمینه های مختلف علاوه بر انعکاس اخبار عملکرد فعالیت کادرهای درمانی، تلاش‌های گروه‌های جهادی و مردمی اقدامات کارگاههای تولید ماست و مواد ضدعفونی کننده و کمک‌های مردمی بیش از ۳ هزار خبر تهیه و در اختیار مخاطبان قرار دادند و این حضور رسانه‌ای رویکرد رسانه‌های غرب را با تمام حجم هایش به طور حتم وادار به انفعال می‌کند. رویکردی که نشات گرفته از تسلیم رسانه‌های غربی با همه ابزارهای رسانه‌ای آن در برابر قدرت انقلاب اسلامی و رسانه‌های وفادار و معتقد به آن است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
ويژه نامه
تعداد شماره ها: 3
  • دريافت مدیریت در مصرف آب!
  • اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !