گیلنا – رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به دستگیری عامل نشر اکاذیب درباره کرونا در رشت، گفت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

عامل نشر اکاذیب درباره کرونا در رشت دستگیر شد

به گزارش  گیلنا از رشت، سرهنگ ایرج پور مستمند در این رابطه اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی تلگرام با نشر اکاذیب در خصوص ویروس کرونا موجب تشویش اذهان عمومی شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی متهم را در شهر رشت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه متهم در مواجهه با مستندات و ادله به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار جلب توجه و خودنمایی اعلام کرد، افزود: متهم با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ پورمستمند گفت: برای جلوگیری از گسترش مطالب کذب افراد باید به صحت اخبار دریافتی توجه کرده و منبع خبر را بررسی کنند و تا زمانی که صحت آن محرز نشده اقدام به گسترش خبر نکنند.

رئیس پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.