امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۳۷:۳۹ - پنج شنبه ۱۱ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان صمت گیلان:
قاچاق کالا سبب اخلال در بازار می شود
گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت ها در زمینه قاچاق کالا، گفت: قاچاق کالا سبب اخلال در بازار و بی انگیزگی در تولیدکنندگان داخلی می شود. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سازمان صمت گیلان […]

گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت ها در زمینه قاچاق کالا، گفت: قاچاق کالا سبب اخلال در بازار و بی انگیزگی در تولیدکنندگان داخلی می شود.

قاچاق کالا سبب اخلال در بازار می شود

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال پرونده قاچاق در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه به این موضوع می‌توان هم به عنوان یک فرصت و هم تهدید نگاه کرد، افزود: عدم نظارت در این بخش می‌تواند آسیب‌ها و مشکلاتی برای استان به وجود آورد.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه به برخی از مشکلات پدیده قاچاق اشاره و با بیان اینکه بیکاری و اشتغال کاذب از جمله این مشکلات است، گفت: عدم توسعه یافتگی مناطق مرزی می‌تواند زمینه را برای بروز پدیده قاچاق فراهم کند.

دلق پوش سوق دادن نبوغ و توان اقتصادی به سوی سرمایه‌گذاری مولد را نیازمند فرهنگ سازی و اقناع مطلوب افکار عمومی دانست و تاکید کرد: اگر سرمایه و ایده در مسیر تولید به کار گرفته شود از اشتغال کاذب و زودگذر مقطعی پیشگیری خواهد شد و انگیزه‌ای برای قاچاق وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مصرف کالای خارجی یکی از پیامدهای قاچاق است، ادامه داد: حتی گاهی اوقات با ضعیف شدن اعتقادات فرهنگی و مذهبی تعصب نسبت به کالای تولید داخل از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه قاچاق کالا سبب ایجاد اخلال در بازار و کاهش انگیزه در میان تولیدکنندگان داخلی می‌شود، اظهار کرد: ایجاد نوسان در نظم بازار، توسعه قانون شکنی در نظام توزیع و عرضه و به صورت کل در سیستم اقتصادی از دیگر عوارض مهم پدیده قاچاق است.

وی با تأکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در این بخش، افزود: در سال گذشته با راه اندازی پویش «خرید کالای ایرانی» در استان گیلان گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد، گفت: با ترغیب و تشویق شهروندان به خرید کالای ایرانی می‌توانیم مسیرهای قاچاق را مسدود کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !