امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۲۲:۴۳ - یکشنبه ۷ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمادگی مزارع گیلان برای کاشت ارقام پرمحصول برنج
گیلنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه ۳۰ درصد از شالیزارهای گیلان امکان استفاده از بانک نشا را دارند، گفت: برای کاشت برنج به روش مکانیزه بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای را اختصاص دادند که بسیار مثمر ثمر است. به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی  با اشاره به آغاز کشت برنج […]

گیلنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه ۳۰ درصد از شالیزارهای گیلان امکان استفاده از بانک نشا را دارند، گفت: برای کاشت برنج به روش مکانیزه بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای را اختصاص دادند که بسیار مثمر ثمر است.

آمادگی مزارع گیلان برای کاشت ارقام پرمحصول برنج

به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی  با اشاره به آغاز کشت برنج در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا به استان گیلان و کشور کشاورزان با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های صورت گرفته از طریق صداوسیما و فضای مجازی شروع به کشت به‌موقع برنج کردند.

وی با تأکید بر حضور مستمر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در بین شالی‌کاران گفت: تاکنون ۴۰۰ کارشناس شبکه ترویج جهاد کشاورزی به مناطق مختلف و دهیاری‌ها رفته و آموزش‌های چهره به چهره‌ای را به شالی‌کاران دادند و این امر سبب شد نشا برنج در این استان نسبت به بقیه استان‌ها زودتر آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان لازمه افزایش کیفیت محصول برنج را کشت مکانیزه آن برشمرد و بیان کرد: به‌منظور انجام این کار بیش از سه هزار دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه نشا در نظر گرفته‌شده است به‌طوری‌که درصد شالیزارهای استان به‌صورت مکانیزه نشا و ۷۰ درصد شالیزارها نیز مکانیزه برداشت می‌شود.

درجانی با اذعان به اینکه ۳۰ درصد از شالیزارهای گیلان امکان استفاده از بانک نشا را دارند، تصریح کرد: برای کاشت برنج به روش مکانیزه بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای را اختصاص دادند همچنین افراد ارائه‌دهنده خدمات ماشین‌آلات کشاورزی می‌توانند به‌صورت توافقی و یا قیمت مصوب ماشین‌آلات خود را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی از توزیع ۳۱ هزار کود شیمیایی در بین کشاورزان خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته امسال هزار و ۷۰۰ تن بذر گواهی‌شده در بین کشاورزان توزیع و علاوه بر ۳۱ هزار تن کود شیمیایی ۶ هزار تن کود شیمیایی دیگر در حال توزیع و تهیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برنج هاشمی را پر محصول ترین نوع برنج در کشور برشمرد و گفت: برنج هاشمی یکی از بهترین و پر محصول ترین نوع برنج در گیلان است به‌طوری‌که بیش از ۹۰ درصد از شالیزارهای گیلان به کاشت این نوع برنج مشغول هستند.

درجانی با تأکید بر آمادگی شالیزارهای گیلان در کاشت ارقام پر محصول مرکز تحقیقات برنج افزود: در ۳۰ هزار هکتار ارقام پر محصول برنج کاشت می‌شود که این امر نشان‌دهنده آمادگی شالیزارهای گیلان برای کاشت این‌گونه محصول است‌.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !