امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۴۲:۰۱ - یکشنبه ۷ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحول عظیم حوزه سلامت گیلان/ ایران چهارمین کشور جهان در درمان کرونا است
گیلنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجهیز مراکز درمانی به CT اسکن، ICU، اکسیژن ساز و سایر زیرساخت‌های درمانی، تحول ایجاد شده در حوزه سلامت را گیلان را عظیم توصیف کرد. به گزارش گیلنا از ماسال، ارسلان سالاری در ستاد مقابله با کرونا این شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری ماسال با اشاره […]

گیلنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تجهیز مراکز درمانی به CT اسکن، ICU، اکسیژن ساز و سایر زیرساخت‌های درمانی، تحول ایجاد شده در حوزه سلامت را گیلان را عظیم توصیف کرد.

تحول عظیم حوزه سلامت گیلان/ ایران چهارمین کشور جهان در درمان کرونا است

به گزارش گیلنا از ماسال، ارسلان سالاری در ستاد مقابله با کرونا این شهرستان در سالن اجلاس فرمانداری ماسال با اشاره به بدهی‌های بالا دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و‌ اکنون تنها دانشگاهی است که تحول بهداشتی نظیر احداث کلینیک‌های تخصصی در آن به‌ندرت صورت گرفته است.

حوزه سلامت گیلان دستخوش تحول عظیم شده است

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر تنها دو دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده بود، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر تنها چهار دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده که خود تحولی عظیم به شمار می‌رود و موجب توسعه حوزه سلامت گیلان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شیوع کرونا در استان کمبودهای بهداشت و درمان را بیش‌ازپیش نمایان کرد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۳۰ تخت ICU به گیلان افزوده شد و یا در بخش دیگری هشت دستگاه اکسیژن ساز در استان راه‌اندازی شده است.

سالاری با اشاره به محدودیت‌های زیرساختی در گیلان، تصریح کرد: پیگیری‌هایی صورت گرفته تا مساعدت‌های ویژه‌ای به گیلان در حوزه بهداشت و درمان در سطح ملی شود تا استان در اولین فرصت هم‌تراز استان‌های هم‌جوار خود باشد.

وی با اشاره به تراز منفی درآمدی و ضریب پایین اشغال تخت‌های درمانی در ماسال، افزود: در این دو مقوله باید چاره‌اندیشی شود و‌ سیاست‌های را در نظر گرفت تا حوزه بهداشت و درمان ماسال ازجمله تزریق و‌ توزیع عادلانه پزشک را در بیمارستان رسالت را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از طولانی شدن عمر پروژه‌های عمرانی در استان گفت: عمر اتمام پروژه‌های عمرانی در گیلان ازجمله در ماسال بسیار زیاد است و اعتباراتی که به آن اختصاص داده می‌شود در وقت معین هزینه نشده و‌ موجب رها شدن پروژه‌های عمرانی می‌شود.

سالاری بر اهتمام ویژه دانشگاه علوم پزشکی بر رفع کمبودهای حوزه درمانی و زیرساخت‌های این حوزه در شهرستان ماسال تأکید کرد و‌ خواستار همت همه‌جانبه مسؤولان شهرستان در رفع کمبودها شد.

ابراز نگرانی‌ها از کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در ماسال

فرماندار شهرستان ماسال نیز در این نشست با تقدیر از کادر سلامت استان و شهرستان در طی دو ماه اخیر، اظهار کرد: ماسال در اجرای طرح ملی غربالگری و حدود ۱۰۰ درصد جامعه هدف را پوشش داد که این اقدام قابل‌تحسین است.

وحید پورحضرت با اشاره به تشکیل مستمر نشست‌های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان گفت: مردم، اصناف و‌ مسؤولین در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ازجمله اجرای طرح‌های ملی همکاری بسیار خوبی را داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین تاکنون بیان کرد: اصناف و صنایع ماسال در اجرای این طرح هدفمند و هوشمندانه نیز همکاری خوبی داشته و‌ کاهش شمار مبتلایان و جان‌باختگان گواه این ادعا است.

فرماندار ماسال با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه‌ای در حوزه سلامت ماسال افزود: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه‌ای در ماسال موجب شده تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با نگرانی همراه باشد.

پورحضرت با تقدیر از مساعدت‌های مالی و‌ تجهیزاتی اخیر دانشگاه علوم پزشکی به حوزه بهداشت و درمان ماسال گفت: کمک‌های خوبی در پرداخت معوقات کادر درمان انجام‌شده و بیان دغدغه‌های ما به دلیل جبران کمبودهایی هست که یقیناً قابل‌رفع است.

رتبه چهارم ایران در جهان در درمان کرونا

امام‌جمعه شهرستان ماسال نیز در این نشست با تبریک هفته سلامت و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با دعا و‌ توکل بر خدا در ماه مبارک به‌زودی جوامع بشری ازجمله ایران اسلامی از شر ویروس کرونا رها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هادی موسوی با اشاره به شمار بالای تلفات انسانی در پس شیوع کرونا افزود: اجرای طرح‌هایی قبل از شیوع کرونا نظیر طرح تحول سلامت موجب شد تا ما آمادگی بیشتری در مواجهه با این ویروس وحشی که دنیا در مقابله با آن عاجز ماند، داشته باشیم.

وی با اشاره به اذعان جوامع بین‌المللی مبنی بر عملکرد مثبت ایران در مقابله با کرونا ویروس، گفت: در حوزه درمان توانسته‌ایم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم و این مهم توانست ایران را در مرتبه چهارم جهانی قرار دهد.

امام‌جمعه ماسال با بیان اینکه به نظر می‌رسد کرونا در ابتدا از سوی مسئولان جدی گرفته نشد، تصریح کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا ویروس در ایران، تمامی بار مسؤولیت بر دوش وزیر بهداشت بود که موجب شد مدیریت بیماری کووید ۱۹ کمی سخت باشد.

موسوی با تأکید بر توزیع عادلانه منابع اختصاص‌یافته در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری برداشته‌شده باید در حوزه تجهیز بهداشت و درمان ازجمله مناطق کم برخوردار هزینه شود.

وی با بیان اینکه نوع نگاه مردم و جامعه جهانی به بهداشت و درمان پس از کرونا تغییریافته افزود: این تغییر نگاه باید قدر دانسته شود و در جهت خدمت بیشتر به مردم به‌کاربرده شود.

امام‌جمعه ماسال بر لزوم در نظر گرفتن مشوق‌ها برای افزایش انگیزه کادر سلامت تأکید کرد و گفت: باید با در نظر گرفتن امورات رفاهی برای کادر سلامت و‌ تجهیز مراکز درمانی انگیزه خدمت به مردم را در بین کادر سلامت و سربازان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان را افزایش داد.

هم‌زمان با تشکیل نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان ماسال، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از مراکز بیمارستانی، بهداشتی و خانه‌های بهداشت شهرستان نیز به‌صورت سرزده بازدید کردند.

سالاری، رئیس دانشکده علوم پزشکی گیلان همچنین با حضور در بیمارستان رسالت ماسال ضمن گفت‌و‌گو با کادر سلامت از بخش‌های اورژانس، لنژری، پرستاری و طرح توسعه درمانگاه، اطفال و زایمان این بیمارستان بازید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پی از بازدید از طرح‌های توسعه بیمارستان رسالت دستور داد تا پایان نیمه نخست امسال طرح‌های توسعه زایمان و درمانگاه افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

گفتنی است طرح‌های توسعه بیمارستان رسالت مجموعاً ۱۵۰۰ مترمربع وسعت دارند و در چهار فاز زایمان، اطفال، درمانگاه و‌ مسکونی در دست احداث است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !