امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰:۰۳:۲۵ - جمعه ۲۹ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان دومین تولیدکننده برنج کشور/ ۳۱ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران توزیع‌شده است
  گیلنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر جایگاه ویژه گیلان در تولید برنج گفت: استان گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار زمین زیر کشت دارای رتبه اول کشور و با ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار تن برنج رتبه دوم کشور است. به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی  با اشاره […]

 

گیلنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر جایگاه ویژه گیلان در تولید برنج گفت: استان گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار زمین زیر کشت دارای رتبه اول کشور و با ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار تن برنج رتبه دوم کشور است.

گیلان دومین تولیدکننده برنج کشور/ ۳۱ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران توزیع‌شده است

به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی  با اشاره به توزیع انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان اظهار کرد: برای کمک به کشاورزان و شالی‌کاران تاکنون ۳۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته در بین کشاورزان و شالی‌کاران توزیع‌شده و هیچ نگرانی در رابطه با عدم تأمین به‌موقع کودهای شیمیایی وجود ندارد.

وی از انتقال کودهای شیمیایی از کارخانه‌های پتروشیمی به استان گیلان خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ تن در انبارهای گیلان ذخیره‌شده و سه هزار و ۵۰۰ از انواع کود دیگر هم از کارخانه‌های پتروشیمی در حال انتقال به گیلان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه در استان گیلان ارقام مختلف برنج کشت می‌شود، تصریح کرد: برنج‌های علی کاظمی، صدری، دیلمانی و هاشمی انواع ارقام کیفی و گوهر و سپیدرود جزو ارقام پر محصول هستند که در استان گیلان کشت می‌شود ولی ارقام هاشمی و علی کاظمی جزو ارقام بسیار پر محصول بوده و ۸۵ درصد محصول برنج گیلان از این دو نوع است.

الماسی با اشاره وجود ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در استان گیلان بیان کرد: در گیلان هرساله بین ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار تن برنج سفید و همچنین یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک تولید می‌شود.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه گیلان در تولید برنج گفت: استان گیلان با تلاش شالی‌کاران خود و با ۲۳۸ هزار هکتار زمین زیر کشت دارای رتبه اول کشور و رتبه دوم کشور به لحاظ تولید برنج است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !