امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۴۱:۱۰ - چهارشنبه ۲۷ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“مواسات” رزمایش بزرگ همدلی برای کمک به محرومان و نیازمندان در گیلان/ ۲۶ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان استان توزیع شده است
گیلنا – فرمانده سپاه قدس گیلان از تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان متشکل از ۶ کمیته به منظور اجرایی شدن هرچه بهتر رزمایش سماوات در استان گیلان خبر داد. به گزارش گیلنا از رشت، سردار محمد عبدالله پور  با تقدیر از کادر درمانی استان گیلان اظهار کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا […]

گیلنا – فرمانده سپاه قدس گیلان از تشکیل قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان متشکل از ۶ کمیته به منظور اجرایی شدن هرچه بهتر رزمایش سماوات در استان گیلان خبر داد.

«مواسات» رزمایش بزرگ همدلی برای کمک به محرومان و نیازمندان در گیلان/ ۲۶ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان استان توزیع شده است

به گزارش گیلنا از رشت، سردار محمد عبدالله پور  با تقدیر از کادر درمانی استان گیلان اظهار کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران زیر ساخت های بهداشتی در کشور مساعد نیست و وضعیت در گیلان بسیار بد بود ولی با همراهی مردم و کادر درمانی استان توانستیم موج سنگین کرونا را در استان مدیریت و کنترل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا تاثیر بسیار بدی بر اقتصاد کشور گذاشته است، گفت: شیوع کرونا درکشور بر روی مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسیار زیادی گذاشته و در راستای کمک به خانواده هایی که در این دوران دچار مشکلات اقتصادی شدند مرحله دوم رزمایش(مواسات) آغاز شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه در رزمایش مواسات از ظرفیت همه مردم استفاده می شود، تصریح کرد: یک قرارگاه با همین عنوان در استان گیلان و به ریاست نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دبیری سپاه تشکیل شده و از ظرفیت همه خیرین و مردم در حل مشکلات اقتصادی عده‌ای از افراد استفاده می‌شود.

عبدالله پور یکی از ویژگی‌های استان گیلان در برگزاری رزمایش مواسات را منسجم بودن نهادهای دولتی و غیر دولتی دانست و بیان کرد: در قرارگاهی در استان گیلان برای برگزاری این رزمایش برگزار شده است ۳۳ نهاد از جمله بسیج، سپاه، کمیته امداد و نهاد سیاسی گذاری ائمه جمعه و نهادهای دولتی در قالب ۶ کمیته ساماندهی شدند.

وی با تأکید بر کمک عزتمندانه به خانواده‌های نیازمند افزود: هر یک ازاین کمیته‌های ۶ گانه وظیفه خاصی را برعهده داشتند و نماینده ولی فقیه در استان تاکید دارند که در کمک به خانواده‌ها عزت افراد حفظ شود زیرا بسیاری از این خانواده ها فقیر نبوده و فقط به علت کرونا دچار مشکل شدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه وظیفه تأمین منابع مالی رزمایش به کمیته امداد واگذار شده است، تصریح کرد: بسیاری از این خانوارها نیاز به کمک مالی دارند و با توجه به اعتماد مردم به کمیته امداد انجام این کار به این کمیته محول شده است ضمن اینکه بعضی از نهادها به مانند فرماندهان سپاه ۲۰ درصد حقوق خود را به انجام این کار اختصاص دادند.

عبدالله پور با اشاره به وظایف کمیته تأمین منابع در رزمایش مواسات گفت: این کمیته وظیفه جمع‌آوری، افتتاح حساب و کنترل آن را برعهده دارد زیرا هدف ما این است تا این مبالغ را بصورت کارت هدیه در اختیار خانوارها قرار دهیم زیرا بسیاری از افراد درگیر اجاره خانه‌های خود هستند هرچند اقلامی هم قطعاً تهیه می‌شود.

وی با اشاره به وظایف کمیته‌های ۶ گانه قرارگاه رزمایش مواسات در استان گیلان افزود: کمیته تبلیغ و رسانه برای آگاه سازی جامعه، کمیته توزیع به منظور نحوه صحیح اقلام و کالاها، کمیته رصد و پایش به منظور شناسایی افراد آسیب پذیر،کمیته پشتیبانی و کمیته نظارت و بازرسی از جمله کمیته‌های ۶ گانه هستند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه کمیته های پشتیبان در تمام محله های استان حضور دارند، اظهار کرد: مردم می توانند اقلام و‌ یا کمک های نقدی خود را به کمیته‌های پشتیبان ما که در محلات حضور دارند ارائه کنند و این اقلام شبانه در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه اقلام جمع شده در هر محل توسط افراد همان محل توزیع می شود، بیان کرد: بعضی از محلات ما در استان اساساً ضعیف نشین هستند لذا کمک هایی که به شماره حساب‌های اعلام شده می شود به همراه ۶ هزار بسته معیشتی که سپاه کل به استان گیلان کمک می‌کند خرج محلات محروم هر شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اقشاری که تحت کمک های رزمایش مواسات قرار خواهند گرفت، گفت: کارگران روز مزد، مستاجران، کارگران مشاغل تعطیل شده به علت کرونا، مردم مناطق حاشیه نشین و‌ به طور کلی پیش بینی ما این است ۱۲ الی ۱۳ درصد خانوارهای استان تحت کمک های رزمایش سماوات قرار گیرند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به همکاری سپاه قدس گیلان در اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان بیان کرد: سپاه قدس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان توانست در چهار روز آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و با کمک هفت هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان و نیروهای جهادی و بهداشتی ۷۵ درصد جمعیت استان را غربالگری کند.

عبدالله پور یکی از وظایف سپاه را کمک به مردم در مواقع بحرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور ۲۶ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶ و نیم میلیارد تومان در بین مردم و نیازمندان استان توزیع شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !