امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۲:۴۸:۵۸ - شنبه ۲۳ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آغاز رزمایش صاحب‌الزمان (عج) با محوریت کمک مؤمنانه در گیلان/احتمال دایرشدن نماز در برخی استان‌ها
گیلنا – فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رزمایش صاحب‌الزمان (عج) را با محوریت کمک مؤمنانه امروز آغاز می‌کنیم، گفت: در همین راستا در این ۲۰ روز اخیر تاکنون ۲۶ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار بسته بهداشتی در بین مردم توزیع شد. به گزارش گیلنا از رشت، جلسه ویدیو کنفرانس ستاد کمیته […]

گیلنا – فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رزمایش صاحب‌الزمان (عج) را با محوریت کمک مؤمنانه امروز آغاز می‌کنیم، گفت: در همین راستا در این ۲۰ روز اخیر تاکنون ۲۶ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار بسته بهداشتی در بین مردم توزیع شد.

آغاز رزمایش صاحب‌الزمان (عج) با محوریت کمک مؤمنانه در گیلان/احتمال دایرشدن نماز در برخی استان‌ها

به گزارش گیلنا از رشت، جلسه ویدیو کنفرانس ستاد کمیته شرعی استان گیلان با ائمه جمعه و فرماندهان سپاه شهرستان‌ها و آغاز رزمایش مواسات و صاحب‌الزمان (عج) با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در سالن جلسات سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی در این جلسه با بیان اینکه در آغاز شیوع ویروس کرونا تمامی سازمان‌های دولتی و مردمی برای خدمت‌رسانی به مردم به خط شدند، اظهار کرد: گیلان در جهت مقابله با ویروس کرونا در کشور و حتی در دنیا نمونه شد و این فقط با تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان، پاسداران، بسیجیان و روحانیونی که در تمامی این روزها بدون ترس درصحنه حاضر شدند به وقوع پیوست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نماز جمعه قرارگاه ارتباط مردم با نظام اسلامی است، افزود: حضور مردم در این قرارگاه توحیدی بسیاری از نقشه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بنا، بر این است که نماز جمعه به‌تدریج و به‌صورت محدود در برخی استان‌ها دایر شود، گفت: زمان دایرشدن نمازهای جمعه هنوز مشخص نیست اما قطعاً این کار همراه با رعایت و اصول موارد بهداشتی امکان‌پذیر است.

فلاحتی با اشاره به آغاز رزمایش مواسات در گیلان بیان کرد: در رزمایش مواسات که با فرمایشات مقام معظم رهبری آغازشده تمامی نهادها تجمیع شده‌اند که به افرادی که در این ایام دچار مشکلات معیشتی شده‌اند کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه باید با یک حرکت جهادی این رزمایش را با بهترین شکل انجام داد، تصریح کرد: برخی مردم که شغل آزاد داشتند و حتی برخی از شرکت‌های تولیدی که کارشان در این ایام شیوع ویروس کرونا تعطیل‌شده تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این طرح حضور گسترده دارند، افزود: با یاری خداوند متعال و به‌زودی با شکست این ویروس منحوس کرونا آرامش را به کشور و استان گیلان برمی‌گردانیم و ان شاالله بعد از مساعد شدن شرایط سلامت در کشور یک مراسم بزرگی برای تمام کسانی که در این ایام از دنیا رفتند در مصلی‌های استان برگزار خواهیم کرد.

آغاز رزمایش صاحب‌الزمان (عج) با محوریت کمک مؤمنانه در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از روحانیون و بسیجیانی که وظیفه انجام مسائل شرعی و فرهنگی را در این ایام داشتند، اظهار کرد: استان گیلان باهمت مردم و مسؤولین تا حدود زیادی از مشکلات کرونا را تاکنون برطرف کرده است.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در این مدت مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مردم به وجود آورده، افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و مشکلات معیشتی که برای مردم به وجود آمده باید هر چه سریع‌تر این مشکلات را حل کنیم و این با کمک مردم و بسیجیان ما بدون تردید محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش صاحب‌الزمان (عج) را با محوریت کمک مؤمنانه امروز آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: باهمت مردم و مسؤولان این روزها هم سپری خواهد شد و در همین راستا در این ۲۰ روز اخیر تاکنون ۲۶ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار بسته بهداشتی در بین مردم توزیع شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه باهمت روحانیون جهادی و مسؤولان مربوطه تغسیل و تدفین شرعی متوفیان کرونا شکل بسیار خوبی گرفت و در این زمینه در کشور پیشگام بودیم، اظهار کرد: روحانیون و پاسداران انقلابی در روزهای اولیه شیوع این ویروس کرونا خط‌شکن شدند و آداب شرعی را برای متوفیان انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های بعد کرونا مسئله روحی و روانی است، بیان کرد: باید برای این زمینه نیز برنامه‌ریزی شود و به همین دلیل از امروز علاوه بر کار شرعی مسئله فرهنگی را نیز در استان گیلان پیگیری خواهیم کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه مردم باید امروز تکیه‌گاه داشته باشند، گفت: امروز روحانیون برای این بخش نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان جزو برنامه‌های ما در این ایام بوده است.

پیگیری رزمایش مواسات از طریق ائمه جمعه گیلان

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته شرعی و فرهنگی ستاد مقابله با کرونا در گیلان به‌خوبی عمل کرد، اظهار کرد: تیمم، تغسیل و انجام آداب شرعی فوت‌شدگان جزو موارد انجام‌شده این کمیته بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی با اشاره به اینکه ائمه جمعه گیلان در مدیریت کمیته شرعی در شهرستان‌ها اقدامات خوبی انجام دادند، افزود: رزمایش مواسات از طریق ائمه جمعه گیلان نیز در حال پیگیری است.

به گفته وی، این طرح برای افرادی که شاید در شرایط عادی مشکلی نداشته باشند اما در این ایام شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند برنامه‌ریزی‌شده و محوریت این کار با مساجد استان گیلان است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !