امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۵۲:۳۸ - چهارشنبه ۲۰ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرپرست برق منطقه ای گیلان پاسخ می دهد:
نیروگاه خورشیدی به “منجیل و لوشان” می آید!؟
گیلنا –گیلان سرپرست برق منطقه‌ای گیلان گفت: اگر از تمامی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا شود. به گزارش گیلنا از رودبار بهمن داراب‌زاده  با بیان اینکه صنعت برق، صنعتی استراتژیک، زیرساختی و تخصصی است […]

گیلنا –گیلان سرپرست برق منطقه‌ای گیلان گفت: اگر از تمامی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا شود.

گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور باشد

به گزارش گیلنا از رودبار بهمن داراب‌زاده  با بیان اینکه صنعت برق، صنعتی استراتژیک، زیرساختی و تخصصی است که توانسته افتخارات زیادی را در سال‌های متمادی کسب کند، اظهار کرد: این افتخارات به خصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بسیار چشمگیرتر بود بطوری که توانست بسیاری از نیازهای کشور را برآورده کند و همچنین بسیاری از وابستگی‌هایی را که در قبل از انقلاب و در حوزه صنعت برق به خارج از کشور وجود داشت، از بین ببرد. هم اکنون صنعت برق در بسیاری از زمینه‌ها به مرز خودکفایی رسیده است و می‌توانیم بسیاری از نیازهای صنعت را در داخل ایران تامین کنیم و این توانایی و ظرفیت را نیز داریم که دانش فنی و بسیاری از تجهیزات صنعت برق را به سایر کشورها صادر کنیم.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در خصوص دستاوردها و موفقیت‌ها افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در زمینه مدیریت مصرف در چهار سال متوالی در سطح کشور به عنوان شرکت برتر، الگو و نمونه انتخاب شده است.

وی افزود: از دیگر افتخارات و نقاط قوت شرکت، اجرای طرح ابتکاری «بکارگیری و استفاده از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری و موجود شبکه» در استان بود که توانستیم با کمترین هزینه و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود، ظرفیت پست‌ها و خطوط را به نحو چشمگیری اضافه کنیم. دستاوردهای اجرای این طرح به حدی شگفت انگیز بود که این طرح در سطح کشور به عنوان یک طرح نمونه انتخاب شد و شرکت برق منطقه‌ای گیلان به عنوان متولی تدوین دستورالعمل‌ها در این خصوص انتخاب شد و انشاالله این طرح در سال‌های آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.

داراب‌زاده در خصوص پتانسیل انرژی بادی در استان گفت: استان گیلان به لحاظ برخورداری از موهبت الهی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر وضعیت بسیار مطلوبی دارد. بیش از ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی بادی در جنوب استان گیلان، منطقه منجیل و مناطق اطراف آن وجود دارد که در حال حاضر ۹۲ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در گیلان در حال بهره‌برداری است. به عبارتی، در استان گیلان بیش از ۳۲ برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد.

سرپرست شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در خصوص پتانسیل انرژی خورشیدی در استان گفت: علی‌رغم تصور موجود، در بخش جنوبی استان گیلان از شهر منجیل به سمت لوشان پتانسیل بسیار خوبی برای بهره گیری از نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد. این پتانسل مورد تایید سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) نیز می‌باشد. وجود این پتانسیل فوق العاده و فقدان ریزگردها در منطقه و نیز تونل باد موجود در منطقه که می‌تواند نقش موثری در خنک کردن پنل‌های خورشیدی داشته باشد می‌تواند راندمان پنل‌های خورشیدی را افزایش دهد و دو چندان کند.

وی با بیان اینکه پتانسیل انرژی خورشیدی استان  گیلان از بسیاری از استان‌های آفتابی مانند کرمان و یزد، به مراتب بیشتر است، گفت: اگر از تمامی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می‌تواند قطب تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا شود.

داراب‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های صنعت برق تعطیل ناپذیر است، گفت: تامین برق مراکز حساس مثل بیمارستان‌ها در این برهه از زمان به مراتب مهمتر و حساس‌تر از گذشته است و شرکت برق منطقه‌ای گیلان با تمام توان خود و با بسیج همه امکانات نسبت به تامین انرژی برق مطمئن و پایدار این مراکز حساس و سایر مشترکین در بخش‌های صنعتی، تجاری و خانگی اقدام خواهد کرد تا هیچ دغدغه‌ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !