امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۳:۱۲ - جمعه ۱۵ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشاء مکانیزه ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان/ توزیع ۲۳ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران گیلانی
گیلنا -معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر فراهم آوردن شرایط برای کشت مکانیزه در شالیزارهای گیلان گفت: ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان به‌صورت مکانیزه نشا می‌شود که با انجام این کار از مبتلا شدن به ویروس جلوگیری می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی با بیان اینکه بارش‌های مناسب در […]

گیلنا -معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر فراهم آوردن شرایط برای کشت مکانیزه در شالیزارهای گیلان گفت: ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان به‌صورت مکانیزه نشا می‌شود که با انجام این کار از مبتلا شدن به ویروس جلوگیری می‌شود.

نشاء مکانیزه ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان/لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاشت برنج

به گزارش گیلنا از رشت، مسعود الماسی با بیان اینکه بارش‌های مناسب در گیلان نوید آغاز سال زراعی بسیار خوب را به کشاورزان می‌دهد، اظهار کرد: امسال بارش‌های بسیار خوبی را در گیلان شاهد بودیم به‌طوری‌که در پشت سد سفیدرود یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌شده است.

وی با اشاره به افزایش دودرصدی زمین‌های شخم زده‌شده در شالیزارهای گیلان گفت: امسال شالی‌کاران شخم زمستانه خود را به‌موقع آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار هکتار معادل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و شالیزارهای استان آماده کشت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به شرایط موجود در جامعه و شیوه کار او را مکانیزه را بهترین نوع برنج در این شرایط دانست و افزود: بیش از ۱۲۰ بانک نشا در گیلان، نشاء برنج برای کشت مکانیزه به‌صورت متمرکز تولید می‌کنند لذا از کشاورزان درخواست دارم با توجه به شرایط موجود کشت مکانیزه را انجام دهند.

الماسی با اذعان به اینکه باید امسال شرایط را برای کشت مکانیزه کشاورزان مهیا کنیم، تصریح کرد: ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان به‌صورت مکانیزه نشا می‌شوند و با توجه به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای کشت مکانیزه در استان استفاده کنیم.

وی از توزیع کودهای شیمیایی تا پایان فصل زراعی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۳ هزار تن کود شیمیایی در بین شالی‌کاران گیلانی توزیع‌شده و این روند تا پایان فصل زراعی ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از شالی‌کاران در خصوص توجه به توصیه‌های بهداشتی درکشت برنج بیان کرد: از کشاورزان درخواست دارم در هنگام کاشت و برداشت برنج از افراد بومی استفاده کرده و از تجمع خودداری کنند و تا حد امکان پس از استفاده از ماشین‌آلات صنعتی آن را ضدعفونی کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !