امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۵۶:۵۵ - جمعه ۱۵ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شرکت پشتیبانی امور دام بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد گیلان را خریداری کرد
گیلنا – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه در پی شیوع کرونا و تعطیل شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شده ایم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون بیش از ۷٠٠ تن مرغ مازاد را از مرغداری‌های استان خریداری کرده است. […]

گیلنا – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه در پی شیوع کرونا و تعطیل شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شده ایم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون بیش از ۷٠٠ تن مرغ مازاد را از مرغداری‌های استان خریداری کرده است.

شرکت پشتیبانی امور دام بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد گیلان را خریداری کرد

به گزارش گیلنا از رشت، حجت علی اکبرنژاد، با اشاره به بحران اخیر (شیوع ویروس کرونا) و کند شدن بارگیری نهاده‌ها در بخش دام و طیور از مبادی به استان اظهار کرد: با پیگیری این سازمان و به‌منظور تأمین نیاز تولیدکنندگان از اول اسفندماه سال جاری تاکنون از محل ذخایر استانی شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۱۵ هزار تن ذرت، دو هزار تن سویا، سه هزار تن جو و پنج هزار تن سبوس جمعاً به میزان ۲۵ هزار تن نهاده بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور استان توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیک شدن به سال نو و پیش‌بینی ورود مسافران به استان گیلان، جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند افزایش‌یافته بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، عدم ورود مسافران، تعطیل شدن رستوران‌ها، هتل‌ها و مراسمات را به همراه داشت.

معاون بهبود تولدت دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ضرر و زیان به مرغداران گیلانی گفت: این مشکلات سبب کاهش تقاضا برایی مرغ و افزایش عرضه شد که کاهش قیمت مرغ زنده و لاشه را حتی زیر قیمت مصوب تعزیرات داشت.

علی اکبرنژاد با اشاره به اقداماتی که از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ استان به قیمت مصوب انجام‌شده است، افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان خریداری‌شده و این روند فعلاً ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همچنین سه ۳ مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرارگرفته است و در خصوص تأمین نهاده مشکلی نداریم، گفت: توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود و هیچ محدودیتی درفروش نهادها نداریم.

به گزارش فارس، استان گیلان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ١٩ میلیون قطعه در دوره داشته و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !