امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۲:۵۸:۱۵ - جمعه ۸ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قدیمی ترین بانک رودبار در هاله ای از تعطیلی!
    گیلنا- بانک های رودبار یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن بوده و این امر موجب نگرانی شهروندان شده است. به گزارش گیلنا از رودبار، بانک ها از دیرباز نقش موثری در سرعت بخشی به امورات زندگی افراد داشته اند و امروزه این اثرگذاری وسعت چشم گیری به خود گرفته است. انجام […]

 

 

گیلنا- بانک های رودبار یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن بوده و این امر موجب نگرانی شهروندان شده است.

به گزارش گیلنا از رودبار، بانک ها از دیرباز نقش موثری در سرعت بخشی به امورات زندگی افراد داشته اند و امروزه این اثرگذاری وسعت چشم گیری به خود گرفته است.

انجام امورات بانکی امروزه

بعنوان یکی از کارهای ثابت افراد به شمار می رود و جدا از کارهای بانکی و داد وستدها، مردم از بانک بعنوان مکان امن برای سرمایه خود یاد می کنند و وجوهات نقدی شان را به جای نگه داشتن در صندوقچه های خانه، در بانک ها نگه داری می کنند.

آن چیز

ی که این روزها شهروندان رودباری را نگران کرده تعطیلی قارچی بانک ها می باشد، این روزها در شهرستان رودبار خبری منتشر شده مبنی بر اینکه بانک ملی (شعبه امیری) با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از قدیمی ترین بانک های رودبار در حال جمع آوری و انتقال با یکی از بانک های ملی حوزه مرکزی می باشد.

 

بانک ملی شعبه امیری پائین بازار در سال ۱۳۳۹ تاسیس گردید که بعد از بانک ملی مرکزی بالابازار، دومین بانک ملی ار لحاظ قدمت می باشد، اما با وجود داشتن ۵ دهه سابقه فعالیت، در حال تعطیل شدن است.

تعطیلی بانک ها در رودبار چیز عجیبی نیست حداقل در طی سال های گذشته فقط در پایین بازار رودبار سه بانک تعطیل شده است، که با تعطیلی قدیمی ترین بانک این شهرستان، این خاطره تلخ دوباره در اذهان شهروندان رودباری بویژه ساکنین پایین بازار رودبار زنده می شود.

اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث شده تا زلزله به جان بانک های رودبار بیافتد و این بانک علیرغم وجود سرمایه های هنگفت در این شهرستان، یکی پس از دیگری دچار تعطیلی شوند؟

گفته می شود؛ برای انتقال این شعبه مسئولان دلایلی نظیر عدم صرفه اقتصادی، کارایی پائین ، عدم حمایت صنوف ازاین شعبه و… را مطرح می کنند که این موضوعات خیلی نمی تواند دلیل قانع کننده ای باشد، چرا که در ۳۰ سال پیش این همه صنوف به هم پیوسته زیتون فروش و.. نبود، پس چطور این شعبه از بازار داخلی خود را اداره می کرد؟

بر کسی پوشیده نیست که رودبار دارای سرمایه داران بالقوه ای است که یک شعبه که سهل است می تواند ده ها شعبه را خزانه داری کند، اما چرا این سرمایه داران شناسایی و ساماندهی نشدند، خود یک علامت سوال است!

در قانون بانکداری جدا از تمام قوانین مالی و حقوقی، آن چیزی که مهم است مرام مشتری مداری و جذب مشتری است که می تواند خونی تازه به شریان های اصلی یک واحد (بانک) تزریق کند و آن مجموعه را همیشه پویا و زنده نگه دارد، که احتمالا این “اصل” در بانک ملی رودبار (شعبه امیری) مغفول مانده است.

تاکنون چندین شعبه در رودبار تعطیل شده و اتفاقی از سوی مسئولین صورت نگرفته؛ حال باید دید که واکنش مسئولین شهرستان رودبار بویژه مدیریت شهری رودبار نسبت به انتقال این شعبه چه خواهد بود؟

امیدواریم مسئولین و متولیان امر اجازه تعطیلی قدیمی ترین بانک این شهرستان را ندهند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !