امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۳۹:۴۹ - جمعه ۸ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نوبخت؛ “جهش تولید” با برنامه های سنتی شکل نمی گیرد
گیلنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی جهش تولید و ارائه برنامه متفاوت جهت تحقق شعار سال خبر داد.   به گزارش گیلنا از رشت، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با رادیو گیلان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال «جهش […]

گیلنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی جهش تولید و ارائه برنامه متفاوت جهت تحقق شعار سال خبر داد.

 


به گزارش گیلنا از رشت، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با رادیو گیلان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال «جهش تولید» ابراز داشت: آن چه مقام معظم رهبری در نخستین روز سال مطالبه کردند جهشی است که باید در تولید شاهد باشیم . این که در حال کار هستیم چه کار دیگری انجام دهیم که تولیدمان که  نسبت به سنتوات قبل  یک رشد نسبی داشته است شاهد رشد خیلی بهتری شود  که ایشان عدد ده برابر را نیز مطرح کردند.

وی در ادامه گفت:  جهش تولید همان طور که ایشان فرمودند نیاز به برنامه دارد و اولین سازمانی را نیز که نام بردند سازمان برنامه و بودجه بود. در دومین روز فروردین همکاران در سازمان جمع شدند و ستادی را طراحی کردیم که بتواند با حضور نماینده سایر قوا و همچنین بخش خصوصی و نیروهای مسلح تشکیل شود. سومین جلسه ما نیز روز چهارشنبه تشکیل شد و روز شنبه ۹ فروردین نیز با حضور مدیران وزارت صمت برگزار خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: با سازوکارهای سنتی تولید همان گونه شکل خواهد گرفت  که در حال حاضر وجود دارد، پس ما  ما باید  متفاوت عمل کنیم. برای همین از دکتر ستاری معاونت علمی رو فناوری ئیس جمهور خواستیم برنامه های دانش بنیان که می تواند تولیدمان را متحول کند ارائه دهد.

نوبخت با اشاره به برنامه های ستاد جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه گفت: ستاد ما «برنامه ریزی و راهبری» جهش تولید است. برنامه های ما نیز در دو بخش است . بخش اول را قرار است وزارتخانه ها  و سازمان ها در سطوح ملی ارائه کنند و بخش دوم نیز به استان ها ابلاغ کردیم تا ظرفیت های خود را اعلام بکنند و  بگویند چه منابعی را لازم دارند. همه این ها ظرف دو هفته آینده باید آماده شود تا اجرای آن را شروع کنیم. ما الان تقریبا منابع برای تولید و اشتغال چیزی حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت بالفعل داریم. البته بخش خصوصی نیز می تواند وارد شود که می توانیم راهبری و اجرای آن منابع  را عهده دار شویم.

وی با اشاره به استان گیلان نیز اعلام کرد: برنامه های تولید استان گیلان نیز در سفری که به زودی به این استان خواهیم داشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مقابله با بیماری کرونا گفت: در مورد تامین نیازهای استان گیلان مثل استان های دیگر مشکلی نخواهیم داشت و به رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم گفتم که هر درخواست کمکی را اعلام کنند و وظیفه ما پشتیبانی است.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از بیماری ویروس کرونا خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به کسب و کارهای ما لطمه وارد کرده است ، بسیاری خرج سالشان را  نیز در هیمن روزها تامین می کردند که ما باید به طریقی بتوانیم جبران کنیم. ما در ستاد مصوباتی داشتیم که ۷۵ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای واحدهایی که کسب و کارشان لطمه وارد شد و  کارگرانشان را اخراج نکردند پرداخت کنیم .همچنین ۵ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری نیز تصویب کردیم که توزیع شوذ که این جدا از پرداخت یارانه معیشتی است که به سه میلیون نفر پرداخت می کنیم.

 

به اشتراک بگذارید:

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !