امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۶:۳۸ - دوشنبه ۴ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگران موج دوم سفرهای نوروزی به گیلان هستیم
گیلنا-  نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با ابراز نگرانی از موج دوم سفر به گیلان گفت: اگر مردم در نیمه دوم تعطیلات نوروز به گیلان سفر کنند موج دوم شیوع کرونا در استان آغازشده و به علت خستگی کادر درمانی کنترل آن بسیار سخت می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو […]

گیلنا-  نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با ابراز نگرانی از موج دوم سفر به گیلان گفت: اگر مردم در نیمه دوم تعطیلات نوروز به گیلان سفر کنند موج دوم شیوع کرونا در استان آغازشده و به علت خستگی کادر درمانی کنترل آن بسیار سخت می‌شود.

نگرانی کادر درمانی استان از احتمال شیوع موج دوم کرونا در گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با فارس  ضمن قدردانی از تعامل و همکاری میان بیمارستان‌های استان گیلان اظهار کرد: از همان روزهای اول شیوع کرونا در گیلان تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان در امر پذیرش بیماران کرونایی به بهترین نحو عمل کردند به‌طوری‌که بیمارستان‌های خصوصی ۷۵ درصد تخت‌هایشان را به بیماران کرونایی اختصاص دادند.

وی با اشاره به مرخص شدن بخش اعظمی از افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار هزار نفر در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که قطعاً این آمار با همراهی مردم در روزهای آینده کاهش پیدا می‌کند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به وضعیت گیلان در بحث کنترل کرونا افزود: گیلان در روزهای اول شیوع کرونا به علت تعداد افراد مبتلا در جایگاه دوم کشور بوده ولی با تلاش‌های انجام‌شده روند ابتلا افراد به کرونا به یک شرایط ثابت رسیده ولی همچنان کرونا در این استان شیوع بسیار زیادی دارد.

قربانی با اذعان به اینکه در بیمارستان‌های دولتی گیلان هیچ‌گونه کمبود تجهیزاتی وجود ندارد، تصریح کرد: در روزهای اول شیوع کرونا در استان گیلان کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی و مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها وجود داشت ولی با پیگیری‌های اندیشیده شده تمامی این موارد رفع شده است و بیمارستان‌های دولتی و داروخانه‌های استان هیچ‌گونه کمبود تجهیزاتی ندارند.

وی با ابراز نگرانی از موج دوم سفر به استان گیلان بیان کرد: ما نگران موج دوم سفر به گیلان در تعطیلات نوروز هستیم زیرا اکنون نمودار گیلان به یک ثبات رسیده و اگر با سفر مسافران به گیلان مواجه شویم ممکن است موج دوم شیوع کرونا به استان تحمیل شود و‌ در چنین شرایطی به علت خستگی کادر درمانی و پرستاری و کمبود زیرساخت‌های درمانی کنترل ویروس کرونا در گیلان بسیار سخت می‌شود.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اقدام دولت در خصوص تعطیلی مراکز تجاری و فروشگاه‌ها را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: متأسفانه علیرغم تأکیدات فراوان هنوز عده‌ای از مردم کرونا را جدی نگرفته و در سطح خیابان‌ها تردد دارند به همین دلیل اقدام دولت در تعطیلی مراکز تجاری بسیار خوب است زیرا به کاهش تجمعات کمک می‌کند.

قربانی با درخواست از مردم در خصوص عدم تردد در خیابان‌های استان افزود: ما به‌شدت نگران موج دوم شیوع کرونا در گیلان هستیم لذا از مردم عاجزانه می‌خواهم به گیلان سفر نکرده و مسافران از ورود به گیلان خودداری کنند تا بتوانیم با قطع زنجیره انتقال کرونا در گیلان تا تاریخ ۱۵ فروردین به یک شرایط مطلوب برسیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !