امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۰:۱۸ - دوشنبه ۴ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون دادگستری گیلان:
مداخله پزشکی افراد غیر متخصص جرم است
گیلنا-  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: هر شخصی با هر لباسی و با هر نگاه درمانی و پزشکی وارد بیمارستان ها و مراکز درمانی شود و مداخله درمانی و غیرقانونی کند، براساس قانون مجرم محسوب می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت  در گفت و گو با  ایرنا افزود: هر شخص […]

گیلنا-  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: هر شخصی با هر لباسی و با هر نگاه درمانی و پزشکی وارد بیمارستان ها و مراکز درمانی شود و مداخله درمانی و غیرقانونی کند، براساس قانون مجرم محسوب می‌شود.

به گزارش گیلنا از رشت  در گفت و گو با  ایرنا افزود: هر شخص غیر متخصصی با هر لباسی و با هر نگاه درمانی و پزشکی وارد بیمارستان ها و مراکز درمانی شود و مداخله درمانی و غیرقانونی کند، براساس قانون مجرم است و دادستانی با وی برخورد قانونی می کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شروع ویروس کرونا درکشور و استان دلیر مردان و شیرزنان کادر درمانی ما با این رخداد تلخ درگیر هستند، تصریح کرد:  با وفاق و همدلی ایجاد شده  و اهتمام جدی مدیران و تلاش تمامی دست اندرکاران عرصه سلامت و مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان، همه در کنار هم با روحیه جهادی و ایثارگرانه با این ویروس به صورت شبانه روزی در حال مقابله هستند.

وی این فداکاری و جانفشانی دست اندرکاران کادر درمانی را که رزمندگان خط مقدم این مقابله هستند، بسیار ارزشمند خواند و تصریح کرد: از سویی برای عبور از این شرایط هر کسی اعم از مدیران اجرایی، لشکری، کشوری، نظامی، قضایی،  امنیتی و فرهنگی با تلاش صادقانه و بی وقفه، خیران و بخش خصوصی با کمک های مالی و انسان دوستانه، صاحبان اندیشه و قلم با آگاهی بخشی و امید بخشی و  هنرمندان نیز با هنرشان سهم خود را در مقابله با این بحران ادا می کنند.

آقایی با تاکید بر اینکه این تلاش همگانی در وفاق ملی مقابله با ویروس کرونا قابل تقدیر و ستودنی است، گفت: اما موضوع مهم و قابل توجه در این میان آن است که در حوزه درمان فقط صاحبان این حرفه و متخصصان مربوطه که سال ها در این زمینه علم اندوزی و  تحقیق کرده اند، صاحب نظرند و پرداختن به موضوعات حوزه درمان فقط در صلاحیت ذاتی پزشکان است.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز بر توجه به توصیه های پزشکان و متخصصان این حوزه تاکید داشته اند، قانون نیز بر این امر صحه گذاشته؛ از این رو  طبق قانون و اخلاق هیچ فرد غیر متخصصی حق درمان و مداخله در این امور را ندارد و حق ندارد وارد بیمارستان ها و مراکز درمانی شده و یا با نگاه درمانی و اظهار نظر پزشکی به این امور ورود کند.

اگر فردی قصد کمک در این بحران دارد در خانه بماند؛ مداخله غیر قانونی در امور پزشکی مجازات دارد

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد در این وضعیت و شرایط سخت به جامعه پزشکی و مردم کمک کند باید به توصیه های بهداشتی کادر درمان توجه کند و با ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت به قطع زنجیره این ویروس کمک کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه در آموزه های دینی ما به علم و دانش توجه و تاکید خاصی شده است، تصریح کرد:  اظهارنظر پزشکی و درمانی به غیر از متخصصان این عرصه از هیچ فردی جایز نیست و بر خلاف منطق، علم و دانش می باشد.

وی تصریح کرد : قانون، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمانی را جرم تلقی کرده است و در قانون سابق و قانون لاحق(جدید)  به این رفتار عنوان مجرمانه داده است.

آقایی اضافه کرد: قانون‌گذار در سال ۱۳۳۴ در این زمینه قانون وضع کرده که با اصلاحاتی در سال ۷۴ و ۷۹ در ماده ۳ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی برای اشخاص مداخله گر در امور درمانی که نوعی تصدی متقلبانه در مشاغل پزشکی هست، مجازات تعیین نموده است.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی با افرادی که وارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان با هر لباسی و با هر نگاه درمانی و پزشکی شده و مداخله غیرقانونی می کنند بر اساس قانون به عنوان مجرم با آنان برخورد قانونی می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان؛ توجه به توصیه های متخصصان و  کادر درمان را بهترین کار برای رضایت خداوند متعال و مردم و کمک به سلامت مردم دانست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !