امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۵۶:۴۱ - سه شنبه ۲۷ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تنها راه کنترل کرونا قطع زنجیره انتقال است
گیلنا- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تأکید بر کاهشی نبودن شیوع کرونا در استان گیلان گفت: با اقدامات انجام‌شده به نقطه ثابتی رسیدیم ولی این به معنا کاهشی بودن روند کرونا در استان نیست زیرا ممکن است با بحران جدید مواجه شویم. به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی، با بیان اینکه […]

گیلنا- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تأکید بر کاهشی نبودن شیوع کرونا در استان گیلان گفت: با اقدامات انجام‌شده به نقطه ثابتی رسیدیم ولی این به معنا کاهشی بودن روند کرونا در استان نیست زیرا ممکن است با بحران جدید مواجه شویم.

روند شیوع کرونا در گیلان کاهشی نیست

به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی، با بیان اینکه حجم کاری در بیمارستان‌های استان بسیار زیاد است، اظهار کرد: از روز اول شیوع کرونا در استان گیلان کادر درمانی و پرستاری استان باوجود کمبودها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و این تلاش تا کنترل کامل کرونا در استان ادامه دارد.

وی شهید نامیدن پزشکان و پرستاران توسط مقام معظم رهبری نشان از فداکاری این قشر از جامعه دانست و افزود: کادر درمانی استان گیلان در مقابله با کرونا تاکنون ۱۰ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی و جامعه پزشکی استان کرده است که این امر نشان‌دهنده تعهد کاری این قشر از جامعه است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به بستری شدن هزار و ۲۷۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بیان کرد: در طی این مدت با اقداماتی که اندیشیدیم توانستیم کمی وضعیت خود را تثبیت و از اوج‌گیری ویروس کرونا جلوگیری کنیم ولی نگرانی ما بی‌توجهی مردم به خود قرنطینه کردن است زیرا با ادامه همین روند با افزایش بحران و مبتلایان جدید مواجه می‌شویم.

قربانی با تکذیب کاهشی خواندن روند شیوع کرونا در استان گیلان تصریح کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی باعث شدند یک بحران را پشت سر گذاشته و به روند ثابتی برسیم ولی همچنان گیلان کانون ویروس کرونا بوده و روند ما در استان کاهشی نیست لذا اگر مردم بحران را جدی نگیرند با مشکلات بسیار روبه‌رو می‌شویم زیرا کادر درمانی استان به دلیل خستگی توان مقابله با بحران جدید را ندارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص زمان کنترل ویروس کرونا در استان گیلان بیان کرد: نمی‌توان تاریخی دقیق برای کنترل این ویروس در استان گیلان اعلام کرد ولی اگر همه آحاد مردم رعایت نکات بهداشتی و خود قرنطینه کردن را افزایش دهند بسیار امیدواریم ویروس کرونا در ۱۰ روز اول فروردین روند نزولی پیدا کند.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با توافق سه استاندار هم‌جوار گیلان برای کنترل مبادی ورودی را اقدامی مؤثر برشمرد و گفت: باید با افزایش نظارت ترددها را در استان و ورودی‌های استان به حداقل برسانیم‌ که در این خصوص توافق خوبی با استانداران استان‌های هم‌جوار گیلان برای کنترل مبادی ورودی استان انجام‌شده است.

قربانی با اذعان به اینکه منظور از قرنطینه به حداقل رسیدن تردد در شهرستان‌های استان است، افزود: تنها راه کنترل کرونا قطع زنجیره انتقال است لذا امیدوارم مردم در ایام حساس پیش رو نهایت همکاری را انجام دهند./ فارس

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !